Subskrypcja na kosmetyki pomoże ograniczyć nam zużycie plastiku? Poznajcie markę, która w ten właśnie sposób sprzedaje swoje produkty!
By Humankind to kolejna marka, która podsuwa nam pomysł na to, jak zredukować ilość plastiku w życiu codziennym. Na czym polegają proponowane przez nią subskrypcje na kosmetyki?
Coraz więcej usług możemy zakupić za pomocą subskrypcji. Ta metoda nie dotyczy już tylko serwisów streamingowych takich jak Netflix czy HBO GO lub programów do obróbki zdjęć. Od niedawna w ten sposób możemy też nabyć kosmetyki. Szampony, żele pod prysznic czy płyny do płukania ust zwykle pakowane są w jednorazowe plastikowe opakowania, które zaraz po zużyciu produktu lądują w koszu, a następnie zalegają na wysypisku. Rzadko kiedy dostają drugie życie. Na sposób, który mógłby znacznie zredukować ilość odpadów generowaną przez przemysł kosmetyczny wpadli twórcy start-upu o nazwie by Humankind.
Trendy 2019: Eko kosmetyki Oriflame, które latem musicie mieć w swojej kosmetyczce! >>>
Subskrypcja na kosmetyki? To propozycja firmy by Humankind
By Humankind proponuje rezygnację z tradycyjnych opakowań na rzecz tych wielorazowych z wymiennymi wkładami. Jak to działa? Po wykupieniu subskrypcji (lub jednorazowej usługi) zamawiamy wybrany produkt: szampon, dezodorant lub płyn do płukania w formie tabletek rozpuszczalnych w wodzie. W ofercie znajdziemy także bambusowe patyczki do uszu. Produkty dostajemy w opakowaniu, na które firma daje dożywotnią (!) gwarancję. Kiedy kosmetyki się skończą, zostaje nam wysłany „uzupełniacz” w specjalnej kopercie, który aplikujemy do posiadanego już opakowania. Szampon jest w formie kostki, a płyn do jamy ustnej w formie pastylek. Przesyłka także zastaje zapakowana tak, by była przyjazna środowisku. Wszystkie produkty są naturalne i cruelty-free. Dodatkowo, jeden dolar z każdych zakupów zostanie przekazany na usunięcie plastiku z zanieczyszczonego oceanu.
„Każdy, kto zasubskrybuje nasze pierwsze trzy produkty: dezodorant, szampon i płyn do płukania ust, wyeliminuje 2,2 kilograma jednorazowych odpadów z tworzyw sztucznych przedostających się do środowiska w okresie 12 miesięcy”
,mówią twórcy projektu, Briana Bushelal i Joshua Goodman. Pomysł na inicjatywę powstał podczas ich pobytu w Tajlandii, gdzie jak sami przyznają, dosłownie uderzyła ich ilość plastikowych odpadów w morzu. W Polsce istnieje możliwość zakupienia kosmetyku, który nam się skończył do tego samego opakowania m.in. u Yope i Jan Barba.
Eko piątek: Areta Szpura odkrywa tajniki naturalnych kosmetyków marki Jan Barba
1 z 4
Szampon w kostce by Humankind, 12,95 $
2 z 4
Dezodoranty by Humankind, 14,95 $
3 z 4
Rozpuszczalne tabletki do wody (płyn do płukania jamy ustnej) by Humankind, 9,95 $
4 z 4
Bambusowo-bawełniane patyczki do uszu by Humankind, 9,95 $