Reklama

W tym artykule:

  1. Historia marki Revlon
  2. Podkład ColorStay i pomadka ColorStay – bestsellery marki Revlon
  3. Marka Revlon ogłasza upadłość? Czy to koniec kultowych kosmetyków?
Reklama

Uwielbiacie takie kosmetyczne bestsellery jak podkład ColorStay czy pomadki Super Lustrous? Cóż, my też. Podobnie jak lakiery czy eyelinery. Niestety stojąca za nimi marka Revlon wkrótce zniknie z rynku. Chyba trzeba zrobić zapasy i pogodzić się z myślą, że pewnych kultowych produktów już więcej nie będzie w drogeriach i naszych kosmetyczkach...

Historia marki Revlon

Wszystko zaczęło się w 1932 roku w Ameryce od lakieru do paznokci. Wtedy właśnie bracia Charles i Joseph Revsonowie wraz z chemikiem Charlesem Lachmanem jako pierwsi na świecie stworzyli w pełni kryjący lakier do paznokci (zawierał pigmenty). Okazał się on produktem rewolucyjnym. Potem przyszła kolej na kolejne bestsellery, które pod szyldem Revlonu wypuszczali bracia Charles i Joseph Revson. W 1939 roku pokusili się o wprowadzenie do asortymentu szminek i te też niemal z miejsca okazały się tym, na co wszyscy czekali. W 1955 roku marka zaczęła światową ekspansję ku uciesze między innymi mieszkanek Europy. W historii marki znajdziemy sporo innych rewolucyjnych posunięć. Na przykład Revlon był pierwszą marką kosmetyczną, która do reklamy swoich produktów zatrudniła czarną modelkę – była nią Naomi Sims i miało to miejsce w 1970 roku. Z kolei w 1980 roku marka zapisała się w historii branży beauty dzięki kampanii Supermodel, w której postawiono na różnorodność, zatrudniając nowe i znane twarze. Wśród nich były między innymi Iman, Claudia Schiffer, Cindy Crawford czy Christy Turlington. Nad kampanią marka znów pracowała z Richardem Avedonem, który odpowiadał za jej wcześniejsze projekty reklamowe, które zapisały się w popkulturze.

Podkład ColorStay i pomadka ColorStay – bestsellery marki Revlon

Na początku lat 90. pojawiła się szminka ColorStay, która pozostawała na ustach dłużej niż inne dostępne wówczas na rynku i nie rozmazywała się. Trwałość kosmetyków stała się wizytówką Revlonu. Do dziś za jej bestseller uchodzi podkład ColorStay, który zapewnia dokładne krycie i trwałość. Obecnie mamy do wyboru wiele kolorów i warianty tego podkładu dopasowane do typu cery. Hitem stał się także podkład Revlon PhotoReady, który zapewnia efekt delikatnie zmiękczonych rysów twarzy, niczym przepuszczonych przez filtr z Instagrama, wtapia się w skórę.

Reklama

Marka Revlon ogłasza upadłość? Czy to koniec kultowych kosmetyków?

Jak podają zagraniczne media Revlon Inc. złożył w ostatnich dniach oficjalny wniosek o upadłość. Według amerykańskich źródeł w kłopotach spółki chodzi o wysokie koszty surowców i zakłócenie łańcucha dostaw (pandemia, wojna), spadające z roku na rok przychody i rosnącą konkurencję na rynku kosmetycznym, m.in. ze strony brandów zakładanych przez celebrytki i influencerki. Mimo wszystko to jeszcze nie ostateczny koniec marki, Revlon próbuje wyjść z bankructwa, szuka inwestorów i sposobów na pokrycie długów. Trzymamy kciuki!

Reklama
Reklama
Reklama