W tym artykule:

  1. Włosing, porady kosmetyczne, fanbase serialu? Znajdź coś dla siebie
  2. Poznaj nowych ludzi!
  3. Kup, sprzedaj, rozwiń swój mikrobiznes z Marketplace
  4. Tylko to, co cię interesuje
  5. Facebook zmienia się dla młodych

Włosing, porady kosmetyczne, fanbase serialu? Znajdź coś dla siebie

Grupy dyskusyjne dla studentów danego roku, największe społeczności, w których znajdziesz porady urodowe i zgrane ekipy freaków różnorodnych hobby. Możesz wybierać pomiędzy mainstreamowymi i bardzo niszowymi tematami. Ponad 1.8 miliarda* ludzi miesięcznie angażuje się w wymianę wiedzy i poglądów na Facebookowych grupach. Liczba ta ciągle rośnie, bo każdego dnia przyłącza się do nich ponad 150 milionów* nowych osób.

Dla przykładu – jedną z popularnych grup beauty na Facebooku w Polsce jest WŁOSING. Tu doświadczeni użytkownicy pomogą ci z dobraniem pielęgnacji dla najbardziej wymagających włosów, czy doradzą, do jakiego fryzjera możesz się wybrać. Zawsze zazdrościłaś lśniącej fryzury koleżance? Nie zdziw się, jeżeli ją też znajdziesz na tej grupie.

Jeśli jesteś fanką konkretnej marki modowej, szukasz pomysłów na stylizację ubrań, które już posiadasz, albo chciałabyś wymienić się na coś konkretnego czy też szukasz zniżek i informacji o wyprzedażach, jedyne, co musisz zrobić, to znaleźć odpowiednią dyskusję. Na Facebooku istnieją zarówno grupy popularnych marek, jak i rodzimych projektantów. Fanki stylu Vintage również odnajdą polecenia najlepszych perełek z internetowych komisów i aplikacji do sprzedaży ciuchów.

Facebook pozwala nie tylko poszerzyć swoje horyzonty w tematach już nam dobrze znanych, ale także znaleźć nowe zainteresowania - tak twierdzi aż 80%* młodych dorosłych, którzy regularnie korzystają z tej platformy społecznościowej.

mat. prasowe

W ostatnim czasie trenduje w internecie także 3. sezon popularnego serialu “Bridgertonowie” – międzynarodowa grupa z fanowskimi teoriami i recenzjami liczy niemal 1 milion użytkowników. A jeśli jesteś zapaloną gamerką, na Facebooku z powodzeniem możesz szukać partnerów do gry.

Poznaj nowych ludzi!

Jeśli przeprowadziłaś się do nowego miasta czy nawet kraju, albo po prostu szukasz znajomych ze wspólnymi zainteresowaniami, Facebook jest do tego idealnym miejscem. Abstrahując od wspomnianych wcześniej grup, zgłaszając chęć udziału w różnego rodzaju wydarzeniach (koncertach, flash mobach, paradach, spektaklach), znajdziesz ludzi, którzy również tam będą. Łatwiej wymienisz miejsce, odkupisz bilet czy poznasz kogoś, kto będzie siedział obok ciebie, albo odnajdziesz wsparcie i towarzystwo, jeśli wybierasz się gdzieś solo.

Popularnością cieszą się np. także grupy z poszukiwaniem towarzyszy podróży. Jeśli więc stresuje cię wyjazd w pojedynkę, chcesz rozłożyć koszty przejazdu w dowolne miejsce albo spotkać się z kimś na kawę w trakcie swojej wycieczki, to idealna okazja do poznania nowych znajomych.

Dla poszukujących romantycznych znajomości wprowadzono Facebook Dates, gdzie znajdziesz ludzi dzielących podobne zainteresowania. Nie musisz zakładać nowego konta czy ściągać dodatkowej aplikacji. Singli w twojej okolicy znajdziesz za pośrednictwem twojego profilu.

mat. prasowe

Kup, sprzedaj, rozwiń swój mikrobiznes z Marketplace

Chcesz pozbyć się czegoś z mieszkania przed przeprowadzką albo wynajęłaś właśnie nieumeblowany pokój, w który nie chcesz inwestować zbyt wiele, bo wiesz, że to tylko chwilowy przystanek? Wygodne rozwiązanie Facebooka pomoże ci przeglądać zarówno oferty z twojej okolicy, jak również wygodnie wstawisz tam swoje własne ogłoszenie o sprzedaży – wystarczy kilka zdjęć.

Wielu młodych w ramach przestrzeni Marketplace rozwija też swoje małe biznesy związane z rękodziełem, sztuką czy customizacją. Warto rozejrzeć się za unikatowymi przedmiotami. To świetna przestrzeń dla ciebie, jeśli w wolnym czasie wykonujesz biżuterię hand made — ogromną popularnością cieszą się ostatnio kolorowe naszyjniki z drobnych koralików z owocowymi zawieszkami (wisienki rządzą!). Internetowym trendem, a co za tym idzie, poszukiwanymi przedmiotami, są także wykonywane na szydełku maskotki — misie, króliczki, pszczółki. Jeśli zastanawiałaś się nad miejscem, gdzie mogłabyś wystawić swoje DYI, Marketplace będzie odpowiedzią na tę zagwozdkę. A jeśli marzą ci się customizowane sneakersy znajdziesz artystów, którzy na Marketplace ogłaszają swoje usługi wraz z przykładowymi pracami.

mat. prasowe

Tylko to, co cię interesuje

Feed i Rolki dopasowują się do tego, co lubimy i co chcemy oglądać. Nie ma nic gorszego, niż scrollowanie przez treść, która kompletnie nas nie interesuje. Mamy wtedy poczucie straty czasu. Facebook o tym wie, dlatego wprowadził aktualizację opartą na algorytmach sztucznej inteligencji, ulepszającą technologię rekomendacji. Jeśli jesteś fanem kulinarnych eksperymentów i chcesz przyrządzić np. bardzo popularne marry me tofu, to gdy tylko powyższe rozwiązanie zostanie udostępnione w Polsce, to jednym kliknięciem będziesz mógł zapytać Meta AI o przepis i natychmiast otrzymasz odpowiedź.

Facebook zmienia się dla młodych

Chociaż Facebook zrewolucjonizował media społecznościowe, zmieniając sposób komunikacji, umożliwił tworzenie i dzielenie się autorskimi treściami, dziś pokolenie młodych korzysta z sieci w inny sposób — przede wszystkim szybciej.

mat. prasowe

Szereg udogodnień w aplikacji sprawia, że Facebook towarzyszy nam na co dzień. W randkach Facebooka można znaleźć swoją drugą połówkę. Potrzebujesz łóżka do wynajmowanego pokoju? Skorzystaj z Marketplace! Przeprowadziłeś się do nowego kraju czy miasta i chciałbyś poznać nowych ludzi? Poszukaj odpowiednich grup na Facebooku.

Facebook to nie przeżytek. Ponad 40 milionów młodych dorosłych (18-29) w USA i Kanadzie codziennie korzysta aktywnie z tej platformy społecznościowej. To właśnie tutaj znajdują nowe zainteresowania, poszerzają swoje horyzonty i po prostu dobrze się bawią, bo jedno przez lata się nie zmieniło - Facebook jest po to by łączyć ludzi, dawać im radość i chwilę wytchnienia. Nowe pokolenia doceniają to równie mocno, jak te starsze.

* Badanie ilościowe przeprowadzone w maju/czerwcu 2023 r. przez dostawcę badań BAMM wśród 1200 młodych dorosłych (w wieku 18–24 lat) w USA, Francji, Brazylii, Australii i Meksyku, którzy korzystają z Facebooka co najmniej raz w miesiącu. Próbki są reprezentatywne dla lokalnego rynku pod względem wieku i płci.

Materiał powstał we współpracy z marką Facebook.