Reklama

W tym artykule:

  1. Netflix – koniec z darmowym dzieleniem kont?
  2. Netflix – dodatkowe korzyści planu Premium
Reklama

O tym, że Netflix chce ukrócić praktyki związane z dzieleniem kont słyszymy już od niemal trzech lat. Streamingowy gigant tłumaczy, że ten popularny proceder negatywnie wpływa na przychody serwisu. Według nieoficjalnych szacunków tylko w Polsce Netflix odwiedza miesięcznie 12-14 milionów internautów, czyli nawet 6-7 razy więcej niż wynosi liczba płacących za usługę subskrybentów serwisu. Wszystko wskazuje na to, że wywołujące wśród użytkowników platformy ogromne emocje zmiany zaczynają nabierać konkretnych kształtów. Lider rynku VOD podobno wymyślił już sposób, jak uniemożliwić subskrybentom udostępniania hasła i dzielenie się opłatą za abonament.

Netflix – koniec z darmowym dzieleniem kont?

Nowe zasady, jakimi rzekomo ma rządzić się proces współdzielenia jednego profilu przez różnych użytkowników, zostały udostępnione na początku lutego w zakładce „centrum pomocy” dla użytkowników Netfliksa ze Stanów Zjednoczonych. Mogliśmy tam przeczytać, że konta będzie można nadal udostępniać, ale tylko w ramach jednego gospodarstwa domowego.

W przypadku gdy nowe urządzenie zalogowane na konto znajdzie się w innej lokalizacji, Netflix będzie wymagał podania tymczasowego kodu, który umożliwi logowanie się do tej lokalizacji przez siedem kolejnych dni. Przesłany SMS-em lub mailem czterocyfrowy kod trzeba będzie wprowadzić w ciągu 15 minut. Jeżeli się tego nie zrobi, będzie można poprosić o kod ponownie.

Do rozbicia „netfliksowych rodzin” wykorzystane ponoć mają być takie informacje jak adres IP, identyfikatory urządzeń i aktywność na koncie. Każdy subskrybent będzie musiał wskazać swoją podstawową lokalizację. Następnie platforma będzie sprawdzać, czy urządzenie zalogowane do danego konta jest faktycznie z nią połączone.

Urządzenia muszą zalogować się do głównej sieci Wi-Fi użytkownika co 31 dni, inaczej oglądanie treści na Netfliksie zostanie zablokowane. Nowe urządzenia mają na to 7 dni, inaczej zostaną odłączone – mogliśmy przeczytać na krążących po sieci screenach.

W sieci zawrzało. Netflix zareagował błyskawicznie. Jak donoszą amerykańskie media, serwis uspokoił swoich użytkowników, że wpisy dotyczące konieczności logowania się do domowej sieci Wi-Fi pojawiły się tam przez pomyłkę. Niepokojącym wiele osób doniesieniom zaprzecza także polski oddział firmy.

Doświadczenia z poprzedniego tygodnia pokazały, że nowy wpis w naszym Centrum pomocy w niektórych językach był mylący, dlatego dla jasności został zaktualizowany: żadna z planowanych zmian nie wpływa na możliwość oglądania serwisu Netflix w podróży.

Doświadczenia z poprzedniego tygodnia pokazały, że nowy wpis w naszym Centrum pomocy w niektórych językach był mylący, dlatego dla jasności został zaktualizowany: żadna z planowanych zmian nie wpływa na możliwość oglądania serwisu Netflix w podróży – informuje nas Biuro Prasowe Netflix Polska.

Netflix – dodatkowe korzyści planu Premium

Równocześnie z komunikatami dotyczącymi nowych zasad dotyczących dzielenia kont Netflix poinformował o ulepszeniu planu Premium. Wiadomość na ten temat trafiła już na skrzynki mailowe posiadaczy najdroższego abonamentu.

Ta sama cena, jeszcze więcej korzyści z planu Premium. Dziękujemy, że korzystasz z planu Premium w serwisie Netflix. Teraz zyskujesz jeszcze więcej korzyści dzięki nowym i ulepszonym funkcjom – bez dodatkowych opłat – czytamy.

Reklama

Kosztujący obecnie 60 złotych miesięcznie plan Premium umożliwia od teraz korzystanie z „jeszcze bardziej kinowego” dźwięku 3D oraz pobieranie filmów, seriali i programów na aż 6 urządzeń (dotychczas treści można było ściągać i oglądać w trybie offline tylko na 4 urządzeniach).

Reklama
Reklama
Reklama