Seriale i filmy o relacji kobiety z młodszym mężczyzną. Od gorących romansów przez thrillery po komedie
Starsza ona, młodszy on. Czyli temat uwielbiany przez reżyserów i reżyserki. Wskazujemy seriale oraz filmy o relacjach kobiet z młodszymi mężczyznami.
W tym artykule:
- „Absolwent” (1967)
- „Lepiej późno niż później” (2003)
- „Narzeczony mimo woli” (2009)
- „Projektantka” (2015)
- „Powodzenia, Leo Grande” (2022)
- „Bez urazy” (2023)
- „Obsesja” (2023)
- „Na samą myśl o tobie” (2024)
- „Sprawa rodzinna” (2024)
- „Babygirl” (2024)
- „Sprostowanie” (2024)
- „Planeta samotności” (2024)
Temat (romantycznych) relacji kobiet z młodszymi mężczyznami zyskuje coraz większą popularność w branży filmowej. Tylko w 2024 roku dostaliśmy co najmniej pięć tego typu produkcji. Ale starszych też nie brakuje. I to z niemal każdego gatunku. Począwszy od gorących romansów przez wbijające w fotel thrillery, a kończąc na komediach. Te filmy oraz seriale warto obejrzeć, jeśli do tej pory nie mieliście okazji.
„Absolwent” (1967)
„Absolwent” przyniósł Mike’owi Nicholsowi Oscara dla najlepszego reżysera. To historia Benjamina Braddocka (Dustin Hoffman), który właśnie skończył naukę w college’u i nie wie, co dalej. Poszukując siebie i swojego miejsca na świecie, nawiązuje romans ze swoją (sporo starszą od siebie) sąsiadką (Anne Bancroft). Niestety młody mężczyzna zakochuje się również w jej córce (Katharine Ross). Sprawy zaczynają się mocno komplikować.
„Lepiej późno niż później” (2003)
Relacja kobiety z młodszym mężczyzną nie jest głównym wątkiem „Lepiej późno niż później”, ale z całą pewnością istotnym dla fabuły. Ale po kolei. Harry Langer (Jack Nicholson) przechodzi zawał w domu mamy swojej (o wiele, wiele młodszej) partnerki. Opiekuje się nim młody i przystojny lekarz, którego gra Keanu Reeves. Okazuje się, że Julian, bo właśnie tak brzmi jego imię, zakochuje się we właścicielce domu, w którym dochodzi do siebie główny bohater.
„Narzeczony mimo woli” (2009)
To już klasyk z Sandrą Bullock i Ryanem Reynoldsem w rolach głównych. Margaret grozi deportacja. Chcąc tego uniknąć, postanawia wziąć ślub. Nie ma partnera. Musi go znaleźć. I to jak najszybciej. A następnie udowodnić, że łączy ich prawdziwe uczucie. Tytułowym narzeczonym zostaje więc jej asystent – Andrew.
„Projektantka” (2015)
Ten film przeszedł bez większego echa. Niesłusznie. Tytułowa projektantka (Kate Winslet) wraca do rodzinnego miasteczka w Australii. Planując zemstę na osobach, które skrzywdziły ją w przeszłości i zmusiły do opuszczenia rodzinnych stron, nawiązuje romans z młodszym od siebie lokalsem (Liam Hemsworth). Ta historia kończy się tragicznie.
„Powodzenia, Leo Grande” (2022)
Emerytowana nauczycielka Nancy (Emma Thompson) ma za sobą małżeństwo, w którym czułość, przyjemność i rozkosz nigdy nie były na pierwszym miejscu. Po śmierci męża postanawia spróbować czegoś nowego. Dlatego wynajmuje pokój w hotelu i zaprasza młodszego od siebie Leo Grande. Spotkanie przybiera nieoczekiwany obrót. Główna bohaterka uczy się akceptacji siebie, swojego ciała i poznaje pozytywne konsekwencje, które z tego wynikają.
„Bez urazy” (2023)
Historia znajomości kobiety z młodszym mężczyzną, ale przedstawiona w zabawny, lekki sposób? Proszę bardzo. Główna bohaterka „Bez urazy” (Jennifer Lawrence) natrafia na nietypowe ogłoszenie o pracę. Zmartwieni rodzice szukają osoby, która umówi się na randkę z ich 19-letnim synem. Brzmi jak wyzwanie. Jednak trudno uwierzyć, że może wyniknąć z tego coś dobrego. Finał jest zaskakujący.
„Obsesja” (2023)
Thriller psychologiczny „Obsesja” z Natalie Portman i Julianne Moore w rolach głównych naprawdę miażdży. U niektórych widzów oraz widzek może wywołać emocjonalny dyskomfort. Elizabeth jest aktorką przygotowującą się do nowego – niezwykle wymagającego projektu. Właśnie dlatego postanawia spotkać się z kobietą, która jest pierwowzorem jej bohaterki, a także z jej rodziną. Jej biografia wzbudza niemałe kontrowersje. Stała się znana, ponieważ już jako dorosła – ustatkowana kobieta (żona i matka) uwiodła 13-letniego chłopaka. Dziś są małżeństwem i mają razem dziećmi. Utrzymują, że są szczęśliwi. Ale czy na pewno?
„Na samą myśl o tobie” (2024)
Komedia romantyczna „Na samą myśl o tobie” wzbudziła niemałe emocje, a tuż po premierze cieszył się ogromną popularnością streamingu. To historia samodzielnej mamy, która niespodziewanie nawiązuje relację z gwiazdorem jednego z najpopularniejszych boysbandów na świecie. Pochodzą z zupełnie różnych światów. Są w różnych momentach życia. A jednak łączy ich więcej niż mogłoby się wydawać. W rolach głównych występują Anne Hathaway i Nicholas Galitzine.
„Sprawa rodzinna” (2024)
W „Sprawie rodzinnej” Nicole Kidman wciela się w pisarkę, która zaczyna umawiać się z młodszym od siebie aktorem (w tej roli Zac Efron). I nie byłoby w tym dziwnego czy niekomfortowego, gdyby nie to, że gwiazdor jest szefem córki głównej bohaterki (Joey King). Niestety Chris i Zara nie dogadują się ze sobą. A to dodatkowo komplikuje całą sytuację.
„Babygirl” (2024)
Kilka miesięcy po „Sprawie rodzinnej” światło dzienne ujrzał kolejny film, w którym bohaterka grana przez Nicole Kidman spotyka się z młodszym mężczyzną. Jednak „Babygirl” to produkcja zupełnie innego kalibru. Fabuła koncentruje się na CEO dużej firmy technologicznej, która nawiązuje płomienny romans ze stażystą. Ich relacja jest bardzo skomplikowana. Do tego jest obarczona dużym ryzykiem.
„Sprostowanie” (2024)
Ceniona dziennikarka (Cate Blanchett) znajduje w swoim domu książkę, w której zostaje opisana jej historia, a osobiste sekrety wychodzą na jaw. W serialu Apple TV+ relacja kobiety z młodszym mężczyzną została przedstawiona w dość nieoczywisty sposób. Zostaje bowiem opowiedziana z dwóch – całkowicie różnych – perspektyw. Obie ściskają w żołądek. Ale kto mówi prawdę? A co za tym idzie: kto jest ofiarą, a kto oprawcą? „Sprostowanie” to jedna z najlepszych produkcji ubiegłego roku.
„Planeta samotności” (2024)
To propozycja Netflixa sprzed kilku miesięcy. Popularna pisarka (Laura Dern) wyjeżdża na warsztaty w poszukiwaniu weny i inspiracji. Podczas podróży poznaje młodego mężczyznę (Liam Hemsworth), który też próbuje tworzyć. Ich relacja mistrzyni – uczeń szybko zamienia się w romans.
Znacie te produkcje? Która jest waszą ulubioną?