Wielka moda na salonach. Jak zmieniają się trendy w eventach branży mody?
Pokazy, wielkie gale, a także mniejsze wydarzenia z modą w tle to okazja, by przyjrzeć się jak ewoluuje branża. I choć nadal Inspiruje i zaprasza do bajkowego świata, to praca w modzie zmienia się, będąc barometrem zmian społecznych.
W tym artykule:
1.Moda, czyli baśniowa opowieść
2.Od papieru do internetu
3.Guest concierge
Moda, czyli baśniowa opowieść
Czy zastanawiałaś się kiedyś, co tak bardzo przyciąga ludzi do świata mody? Z pewnością wolność, którą daje wyrażanie siebie za pomocą ubioru. Ale czy tylko? Romantyzujemy rzeczywistość, szukając wyjątkowości w codzienności, a moda jak nic innego pozwala na oderwanie się od ustalonych schematów i pozwolenie sobie na chwilę baśniowej iluzji. To właśnie dzięki modzie możliwe staje się oderwanie od codzienności, wcielenie się w rolę kogoś innego lub poczucie, że zasady, chociaż przez chwilę, nie istnieją. W tę bajkową podróż zabierają swoich widzów projektanci i organizatorzy wydarzeń modowych. Każdy, kto śledzi z zapartym tchem pokazy mody czy eventy na miarę MET Gali wie, że może spodziewać się tam wszystkiego. Wolność artystyczna twórców, która niejednokrotnie zaskakuje obserwatora i wprowadza go do świata baśniowej kreacji, pozwala na oderwanie się od obowiązków i stanowi cenne źródło inspiracji, tak bardzo potrzebne w codziennym życiu.
Od papieru do internetu
Śledząc nowinki ze świata mody nietrudno zauważyć, że na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat wiele się tam zmieniło. Jeszcze niedawno to dziennikarze znanych tytułów zajmowali miejsca w pierwszych rzędach pokazów. Dzisiaj natomiast twórcy internetowi są główną grupą docelową, do której chce trafić organizator wydarzenia. Dlaczego? Głównym powodem jest tworzenie tak zwanego „brand awareness” marki, czyli jej rozpoznawalności na szeroką skalę. Twórcy internetowi, udostępniając materiały z elitarnych wydarzeń, którymi bez wątpienia są na przykład pokazy nowych kolekcji, pokazują światu tu i teraz, że dany brand istnieje. Co więcej, ich działanie angażuje osoby spoza zamkniętego środowiska, a efekt cyfrowy, jaki wywołują liczne wzmianki i komentarze sprawia, że dana marka staje się częścią szerszego dyskursu i pozostaje w świadomości jej potencjalnego klienta.
Guest concierge
Czy oglądając ostatnio MET Galę albo pokaz mody polskiego projektanta, zastanawiałaś się, kto stoi za ich realizacją? Kto decyduje o usadzeniu gości, kto czuwa nad porządkiem i tokiem całego wydarzenia? Każde z tego typu wydarzeń potrzebuje osoby (lub zespołu), która odpowiada za jego sprawny przebieg. Tę kluczową rolę pełni guest concierge.
W Polsce to właśnie WHITE NOISE, założona przez Oskara Kacprzaka, lidera w branży, jako pierwsza wprowadziła usługi concierge na modowe wydarzenia. Agencja zbudowała swoją reputację jako jedyna agencja premium w kraju, która obsługuje najważniejsze pokazy mody, gale i premiery. Oskar Kacprzak tak opisuje swoją wizję:
„Sukces eventu nie tkwi tylko w blasku fleszy, ale w szczegółach – w tym, jak gość poczuje się już od momentu, gdy przekroczy próg. To detale budują niezapomniane doświadczenia, a ich dopracowanie jest naszą misją w WHITE NOISE.”
Nazwa agencji – WHITE NOISE – doskonale oddaje jej filozofię działania. Biały szum (ang. white noise) to rodzaj akustycznego tła, które działa uspokajająco, wycisza chaos i pozwala skupić się na tym, co naprawdę ważne. Podobnie działa agencja WHITE NOISE – pozostając w tle, tworzy perfekcyjne warunki, by goście mogli w pełni zanurzyć się w atmosferę wydarzenia. To właśnie ta niewidzialna harmonia, gwarantowana przez zespół agencji, sprawia, że eventy osiągają światowy poziom.
Guest concierge, jako integralna część takich wydarzeń, odpowiada za wszystko – od usadzania gości w strategicznych miejscach, przez zarządzanie ruchem przy ściance prasowej, aż po dbanie o komfort VIP-ów. Co więcej, ta rola wymaga perfekcyjnej znajomości nazwisk, twarzy i oczekiwań zaproszonych gości, a także niesamowitych umiejętności organizacyjnych i interpersonalnych.
Dzięki zaangażowaniu WHITE NOISE, wydarzenia w Polsce osiągnęły światowy poziom. Agencja nie tylko dba o perfekcję w organizacji, ale także wprowadza gości w wyjątkowy klimat już od wejścia. Usługi oferowane przez WHITE NOISE stały się synonimem luksusu i profesjonalizmu, wyznaczając nowe standardy w branży.
Jak wygląda przyszłość?
Z biegiem lat zmieniają się potrzeby i oczekiwania gości na eventach modowych. Influencerzy i twórcy cyfrowi nadal odgrywają kluczową rolę, ale rośnie także znaczenie doświadczenia – tego, jak goście zapamiętają wydarzenie i jak będą o nim mówić. W tym kontekście rola takich agencji jak WHITE NOISE będzie tylko rosła, a ich założyciele i zespoły będą musieli nadążać za zmieniającymi się trendami, wciąż wprowadzając nowe, innowacyjne rozwiązania.
Materiał promocyjny marki WHITE NOISE