Reklama

Do odzysku przeznacza się mniej niż 1% zużytej odzieży, a na wysypiska co sekundę trafia wypełniona nimi ciężarówka. Przemysł odzieżowy ma ogromny wpływ na stan naszej planety, dlatego staje się coraz bardziej świadomy problemu i wdraża konieczne zmiany. Choć jeszcze wiele jest do zrobienia, każda inicjatywa, a w szczególności ogromnych zagranicznych przedsiębiorstw, ma znaczenie. Aby zminimalizować ilość wyrzucanych ubrań (a co za tym idzie, emisji dwutlenku węgla czy marnowania zasobów takich jak woda) Zalando postanowiło sprzedawać te, które są dobrej jakości i dać im drugie życie. W berlińskiej galerii handlowej Alexa przy Alexanderplatz otworzono sklep Zircle, który oferuje używaną odzież. Doskonała lokalizacja pop-upu z pewnością sprawi, że inicjatywa trafi do szerszego grona odbiorców. Zalando poza wyselekcjonowanym asortymentem, zachęca również atrakcyjnymi cenami. Dostępne produkty podzielono na trzy grupy cenowe: 3, 5 oraz 7 euro. Marka póki co, dysponuje wyłącznie ofertą dla kobiet, ale być może wraz ze wzrostem zainteresowania klientów, ich oferta się powiększy. Skąd wzięła się natomiast sama nazwa sklepu?

Reklama

Dlaczego warto robić zakupy w second handach, jak kupować i co? Na jakie ubrania szczególne zwrócić uwagę?

Zircle: stacjonarny sklep Zalando z odzieżą używaną

Nazwa Zircle to połączenie słów Zalando i Circular, od circular economy, czyli tzw. gospodarki obiegu zamkniętego. Nie jest to pierwsza inicjatywa marki, która została poświęcona rozwojowi tej idei. Wcześniej Zalando wypuściło aplikację Zalando Wardrobe, która niestety również dostępna jest tylko w Niemczech. Dzięki niej, użytkownicy mogą sprzedać swoje rzeczy, a niektóre z nich mają szansę pojawić się stacjonarnie w Zircle. Czy nowa inicjatywa okaże się sukcesem? Mamy nadzieję, że tak, szczególnie, że tylko w 2018 roku platforma osiągnęła przychody na poziomie 5,4 miliarda euro, czyli aż o 20% więcej niż rok wcześniej. Obecnie liczba aktywnych klientów Zalando wynosi 26,4 mln osób, a to czyni markę niezwykle popularnym i liczącym się w przemyśle odzieżowym graczem.

Reklama

Przemysł odzieżowy chce być bardziej ekologiczny! Coraz więcej marek decyduje się na zmiany, by walczyć z ociepleniem klimatu >>>

Reklama
Reklama
Reklama