Ubierz się w pewność siebie. Kultowa marka LOLA CASADEMUNT wkracza do Polski
To najgorętsza (bo hiszpańska)! premiera sezonu. LOLA CASADEMUNT wkracza do Polski i przynosi ze sobą wibrującą energię, bezkompromisowy styl i projekty, które pokochały kobiety na całym świecie. Znana z wyrazistych wzorów, żywych kolorów ducha i feminizmu marka skierowana jest do kobiet, które cenią sobie indywidualizm, śmiałość i modową zadziorność. LOLA CASADEMUNT to nie tylko ubrania – to sposób wyrażania siebie i celebrowania życia w stylu, którego nie da się pomylić z żadnym innym. A uosobieniem tych wartości jest charyzmatyczna założycielka marki, Maite Casademunt.
Tej jesieni chcemy być jak LOLA: zabawne, zadziorne (a nawet trochę bezczelne). Projekty Maite Casademunt zachwycają oryginalnością i wyrazistością, sprawiają, że czujemy się niezwyciężone. W DNA marki jest wspieranie kobiet, dlatego co roku LOLA przygotowuje bluzy, z których całkowity dochód zostaje przekazany na fundację, która walczy z rakiem piersi. Dlaczego właścicielka marki, Mailte Casademunt, tak mocno stoi po kobiecej stronie? Bo siłę wyssała z mlekiem matki.
Wygląda na to, że masz bardzo napięty grafik. Właśnie zaprezentowałaś kolekcję na 2025 rok i zaprojektowałaś stroje amerykańskiej drużyny na Regaty o Puchar Ameryki. Musisz naprawdę kochać to, co robisz.
Dokładnie tak jest! Ostatnio zaprezentowaliśmy nasze projekty na dwóch najważniejszych wybiegach w Hiszpanii – na Mercedes Benz Fashion Week Madrid we wrześniu, gdzie pokazaliśmy kolekcję „Maiko”, inspirowaną tradycyjną estetyką Japonii, a w szczególności delikatnością i kobiecością gejsz, oraz na 080 Barcelona Fashion, gdzie pokazaliśmy „Kawaii” – propozycję również związaną z Krajem Wschodzącego Słońca, ale o bardziej futurystycznym, nowoczesnym charakterze. Kolejnym z naszych wielkich projektów w tym roku było zaprojektowanie uniformów dla Nowojorskiego Klubu Żeglarskiego American Magic. Jestem bardzo zadowolona z momentu, w którym obecnie jesteśmy jako marka – to spełnienie marzeń.
Najmodniejsze swetry jesień-zima 24/25. 3 modele, które (zawsze) warto mieć w swojej szafie
Najbardziej hot swetry jesień-zima 24/25 to dobrze znane modele, które nigdy nie wyjdą z mody. Jesteśmy pewne, że macie w swoich szafach. A zatem najwyższy czas, by je wyjąć!Kim jest „Lola”?
LOLA CASADEMUNT została założona w 1981 roku w Barcelonie przez moją mamę, Lolę Casademunt. Mama została wdową z czwórką dzieci i jej głównym celem było zapewnienie bytu rodzinie. Zdecydowała się przejąć firmę produkującą karmę dla zwierząt, którą odziedziczyła po ojcu, lecz szybko zdała sobie sprawę, że jest to bardzo męski świat, w którym czuje się osamotniona.
Wtedy odeszła i zaczęła tworzyć ręcznie robione kokardki, opaski i inne akcesoria do włosów. Tak narodziła się LOLA CASADEMUNT, która ewoluowała do obecnej formy – wiodącej marki modowej o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
Do jakiej kobiety są skierowane twoje projekty?
Zawsze mówię, że ubrania LOLA są skierowane do kobiet w każdym wieku, które wiedzą, czego chcą od życia. Lubią podejmować ryzyko i stawiać na inny, wyróżniający się styl na co dzień. Są pewne siebie, kobiece, a jednocześnie buntownicze. Zawsze podkreślam, że najlepszy „strój”, jaki możemy zaprojektować, to taki, w którym kobieta czuje się najpiękniejsza i najpewniejsza siebie. To chcę przekazać poprzez moje projekty.
Jakie są najbardziej charakterystyczne cechy stylu „Lola”?
W DNA LOLI są zwierzęce wzory, logomania, energetyczne i żywe kolory oraz dbałość o każdy detal. Klientka LOLA wie, że to znajdzie w naszych propozycjach.
Byłaś w Polsce? Podoba ci się styl polskich kobiet?
Jeszcze nie, ale mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni. Polki mają bardzo charakterystyczny styl, można powiedzieć, że jest ekstremalny i eklektyczny. Lubię to, bo są to kobiety, które dbają o swój wygląd i nie boją się maksymalizmu.
Jak zachęciłabyś polskie kobiety do odważniejszej zabawy modą?
W LOLA uwielbiamy mieszać wzory i tekstury, co dodaje stylizacjom modowego sznytu. Uważam, że połączenie zwierzęcych wzorów z paskami lub kwiatami, daje oryginalny efekt i pokazuje, że moda nie musi być nudna.
Dlaczego zdecydowałaś się sponsorować nowojorską, żeńską drużynę w prestiżowym pucharze Ameryki?
LOLA CASADEMUNT to firma stworzona przez kobietę i skierowana do kobiet. Kobiety są centrum wszystkiego, co robimy, a wspieranie ich poza modą jest dla nas ważne. Jesteśmy dumni, że możemy być marką innowacyjną i zaangażowaną.
Opowiedz o strojach zaprojektowanych na regaty. Co było dla Ciebie najważniejsze przy projektowaniu?
Zaprojektowaliśmy dwa stroje: casualowy, sportowy, na co dzień, oraz formalny na ważniejsze okazje. Pierwszy to marynarka w paski i spodnie, a drugi to elegancki garnitur z czerwonym szalem na klapie. Zależało mi na tym, aby obie strony – drużyna i nasza marka – czuły się związane z tym projektem, a także by ubrania były wygodne.
Dlaczego zdecydowałaś się na projektowanie bluz, z których dochód przeznaczony będzie na walkę z rakiem piersi?
Od 5 lat tworzymy edycję limitowaną bluzy na ten cel, a zyski trafiają do Fundacji Contigo Contra el Cáncer de la Mujer.
Slogan brzmi „Czuję się niepowstrzymana”. Dlaczego właśnie taki?
To przesłanie nadziei i motywacji. Chcemy, by każda kobieta nosząca naszą bluzę czuła się niezłomna.
Które osiągnięcie uważasz za największe w swojej karierze?
Uczynienie LOLA CASADEMUNT rozpoznawalną marką modową.