TOPSHOP znika z Polski. Sieć zamyka swój jedyny sklep w Warszawie
Kolejna brytyjska marka znika z Polski. Po Marks&Spencer czas na TOPSHOP - jedyny sklep stacjonarny zostanie zamknięty. Decyzję podjęła spółka Alshaya Polska, operator franczyzowy zarządzający marki TOPSHOP w naszym kraju.
TOPSHOP ma w Polsce tylko jeden sklep stacjonarny, który znajduje się w Złotych Tarasach w Warszawie. Będzie on otwarty tylko do 29 stycznia - działający od 2008 roku salon działał na zasadzie franczyzy i właściciel zadecydował o jego zamknięciu.
TOPSHOP działa w ponad stu krajach na całym świecie, podobnie jak inne marki z jego rodziny, m.in. dostępne w Polsce Dorothy Perkins, a także Miss Selfridge, Wallis oraz Topman. Marka często nawiązuje także współpracę z projektantami i gwiazdami - w 2007 roku pierwszą tego typu kolekcję dla TOPSHOP zaprojektowała Kate Moss. Następnie swoje linie w sklepie mieli m.in. brytyjska artystka Stella Vine, projektantka Mary Katrantzou, Beyonce (podczas tworzenia bestsellerowej linii Ivy Park), a ostatnio także siostry Kendall i Kylie Jenner, które zaprojektowały letnią kolekcję strojów kąpielowych.
Uspokajamy fanki brytyjskiego stylu charakterystycznego dla TOPSHOP. Zamknięcie stacjonarnego sklepu marki nie oznacza zniknięcia marki z Polski. Ubrania wciąż będzie można kupić online, m.in. za pośrednictwem naszego sklepu oraz platformy Zalando. Jeśli będziecie w najbliższym czasie w Złotych Tarasach warto jednak zajrzeć do TOPSHOP, by skorzystać z trwających tam wyprzedaży.
TOPSHOP to już kolejna pochodząca z Wielkiej Brytanii marka, która urządza modowy brexit. W listopadzie marka Marks&Spencer poinformowała, że zamyka łącznie ponad 50 sklepów na świecie. Poza 11 salonami w Polsce rezygnuje też z kilku punktów we Francji, Estonii, Chinach, Węgrzech, Litwie, Słowacji, Rumunii, Holandii i Belgii. W lutym 2015 roku z Polski wycofała się natomiast marka River Island, również dostępna teraz online.