Reklama

Nowa sukienka w kwiaty – w końcu urlop nad morzem zasługuje na doskonałe zdjęcia na Instagram, kolejna para spodni, bo pozostałe nie pasują do tej ślicznej bluzki z wyprzedaży czy bluza z kapturem w pastelowym kolorze to absolutny must-have tego sezonu, który pod koniec sierpnia najpewniej wyląduje gdzieś na dnie szafy. A co potem? Potem okazuje się, że 17% tej szafy to rzeczy, które czekają na specjalne okazje, 14% z nich nosimy rzadko, a 5% ma jeszcze metkę. I właśnie to uświadamia nam najnowsza kampania Levi’s „Buy Better, Wear Longer”, która przemawia nam do rozsądku głosem Krystyny Czubówny. A tego głosu po prostu nie da się nie słuchać.

Reklama

Nie ma planety B

Wiele z nas nadal nie zdaje sobie sprawy z tego jak istotny wpływ na środowisko ma produkcja ubrań, dlatego tak ważna jest edukacja i wprowadzanie zrównoważonych praktyk w tym zakresie. Levi’s jest godnym reprezentantem świadomych marek, które na każdym kroku udowadniają, że los naszej planety nie jest im obojętny. Wideo „Nie ma planety B. Czytała Krystyna Czubówna” to krótka historia o konsekwencjach naszych błędów i krokach podejmowanych w kierunku rozwiązania problemu. Miękki głos najpopularniejszej lektorki filmów przyrodniczych przybliża nam nieszablonowe rozwiązania, które wprowadza marka i przypomina, że robiąc przemyślane zakupy możemy szkodzić znacznie mniej.

Dobre praktyki

W Levi’sie oszczędza się ponad cztery miliardy litrów wody, dzięki temu, że jeans poddawany jest działaniu nakrętek od butelek i piłeczek golfowych z recyklingu. Skalowanie procesów WaterMarka inwestuje też w nowe technologie takie jak Cottonizes Hemp czy Organic Coton. Już nie trzeba jechać pod miasto, żeby być bliżej natury. Można ją niemalże założyć na siebie, dzięki temu, że coraz więcej ubrań tej marki powstaje m.in. z konopi siewnych, które pochodzą z gór Tienszan. To właśnie takie innowacje sprawiają, że przemysł odzieżowy jest coraz bardziej przyjazny środowisku.

W jaki sposób my możemy stać się częścią najnowszej kampanii? Na całym świecie recyklingowi poddaje się mniej niż 1% ubrań, dlatego od początku maja warszawskie salony Levi’s przyjmują zużytą odzież, a w aż 8 z nich pojawiły się specjalne kontenery, których zawartość zostanie poddana upcyclingowi podczas warsztatów, które odbędą się w Ultramaszynie na Woli. Dodatkowo między 17 a 22 maja za każdy zakup w sklepach stacjonarnych powyżej 50 zł marka wraz z Fundacją Las Na Zawsze posadzi 1m² drzew, a od dzisiaj, czyli od 12 maja w największych polskich miastach rusza kampania plakatowa, która ma zwrócić uwagę na problem nieświadomej konsumpcji. Plakaty wykonane są z ekologicznego papieru pochodzącego w 100% z makulatury, a używany klej nie posiada żadnych szkodliwych dla środowiska i zdrowia związków chemicznych.

Aby wziąć udział w warsztatach i być na bieżąco z informacjami na temat akcji podejmowanych przez markę śledźcie jej profile na Facebooku i na Instagramie @levis_poland

Reklama

Artykuł powstał we współpracy z marką Levi's.

Reklama
Reklama
Reklama