Riccardo Tisci dyrektorem kreatywnym Burberry
Włoski projektant zastąpi Christophera Bailey'a.
- Aleksandra Jóźwiak
Christopher Bailey ogłosił pod koniec października 2017 roku, że odchodzi z Burberry. Projektant przez 17 lat był związany z domem mody, pełniąc funkcję dyrektora kreatywnego marki. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że na tym stanowisku zastąpi go Riccardo Tisci, który przez ponad 10 lat pracował jako projektant Givenchy.
Cieszę się, że Riccardo dołączy do Burberry jako dyrektor kreatywny. Riccardo jest jednym z najbardziej utalentowanych projektantów naszych czasów. Jego projekty charakteryzują się współczesną elegancją, a umiejętność łączenia mody streetwearowej z luksusową ma dzisiaj kluczowe znaczenie dla konsumentów. Kreatywna wizja Riccardo wzmocni pozycję Burberry jako marki luksusowej,
komentuje Marco Gobbetti w oficjalnym oświadczeniu, który jest dyrektorem generalnym. Tisci również ustosunkował się do wyzwania zawodowego, jakiego zdecydował się podjąć:
Jestem zaszczycony i cieszę się, że dołączam do Burberry jako dyrektor kreatywny i ponownie spotykam się z Marco Gobbetti. Darzę ogromnym szacunkiem brytyjskie dziedzictwo marki Burberry w skali globalnej i jestem podekscytowany potencjałem tej wyjątkowej marki.
43-letni Riccardo Tisci ukończył prestiżową szkołę Central Saint Martins w Londynie na wydziale sztuki i projektowania. Od razu po studiach rozpoczął współpracę z Pumą, a następnie przygotował swoją autorską kolekcję. Zadebiutował linią na jesień-zimę 2014/2015 na mediolańskim tygodniu mody i wzbudził zainteresowanie świata mody. Niedługo po tym objął stanowisko dyrektora kreatywnego w Givenchy, gdzie pracował przez 12 lat.