Reklama

Dziś troska o naszą planetę to najwyższy priorytet! Na szczęście coraz więcej z nas, pojedynczych osób, jak i marek bierze sobie do serca alarmujący stan środowiska i stawia na działania, które dla planety będą jak najbardziej przyjazne.

Reklama

PUMA: strategia zrównoważonego rozwoju

PUMA od jakiegoś już czasu zmierza zdecydowanym krokiem w stronę mody odpowiedzialnej, dążąc do pozytywnych zmian w kontekście wpływu na środowisko. W ubiegłym roku marka pozyskała 100% materiałów, takich jak wiskoza czy bawełna, z bardziej zrównoważonych źródeł, co jest nie lada osiągnięciem. Ponad 97% pozostałych materiałów, takich jak skóra, poliester i tektura, również pochodziło z certyfikowanych zasobów. Oznacza to, że 5 na 10 produktów z metką PUMA zostało wykonanych z przyjaznych środowisku materiałów. Dzięki temu możliwe było obniżenie ilości wody i środków chemicznych zużywanych podczas produkcji.

Kolejny istotny etap w strategii zrównoważonego rozwoju tej marki sportowej będzie stanowiło zwiększenie użycia materiałów z recyklingu. Działając w tym zakresie, marka dołączyła do akcji „Recycled Polyster Challenge” organizacji non-profit Textile Exchange, w ramach której ilość poliestru pochodzenia wtórnego osiągnie aż 75% do 2025 roku.

„W naszej strategii zrównoważonego rozwoju skupiamy się na wywieraniu jak najbardziej pozytywnego wpływu tak, aby nasi klienci wiedzieli, że sięgając po produkty PUMA, działają w zgodzie ze środowiskiem” - powiedział Stefan Seidel, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju korporacyjnego w PUMA. „Będziemy skrupulatnie działać zgodnie z duchem hasła „Forever Better”.

Po ustanowieniu swojej pierwszej strategii zrównoważonego rozwoju ponad 20 lat temu, marka utworzyła platformę z obszerną listą celów o nazwie 10FOR25, która ma za zadanie uczynić firmę oraz jej produkty bardziej przyjaznymi dla naszej planety. Pojawiły się tu zagadnienia dotyczące klimatu, praw człowieka, równości oraz produkcji wtórnej.

Reklama

PUMA: linie ReGen, Exhale i First Mille

Rok 2021 to też kilka nowych kolekcji marki PUMA, przy tworzeniu których kluczowe było postępowanie zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju. I tak linie ReGen powstała w duchu #zerowaste a przynajmniej #lesswaste: ze ścinek skóry, bawełny i poliestru pochodzącego z recyklingu. Tego typu poliester został wykorzystany również w kolekcji Exhale, przy której PUMA współpracowała z modelką i aktywistką klimatyczną, Carą Delevingne. Warto wspomnieć również o serii First Mile (na rynku pojawiła się po raz pierwszy w 2020 roku) na bazie przędzy z plastiku pochodzącego z recyklingu. Dzięki temu procesowi, First Mile tworzy również nowe miejsca pracy i wzmacnia mikroekonomię na Tajwanie, Haitii Hondurasie.

Reklama
Reklama
Reklama