Reklama

Czy moda zmienia świat? Posłuchajcie nowego odcinka podcastu „20 minut mody”

Pojawił się w Warszawie na rogu ulic Brackiej i Kruczej z inicjatywy marki Converse, która do współpracy przy jego tworzeniu zaprosiła członków społeczności All Stars – polskich artystów młodego pokolenia: Karolinę Góźdź, Bartka Kolczykiewicza – w sieci znanego jako @Bartecky, a także Barrakuz (Beatę Śliwińską) – mentorkę projektu. Temat? Poszukiwanie własnego „ja” i koloru, który pozwala wyrazić siebie – mural jest bowiem częścią kampanii Converse Breaking Barriers zatytułowanej True Colors.

Reklama

Od razu przyciągnął uwagę – barwny i nieoczywisty wyłamuje się wszelkim schematom. Nic dziwnego, powstał, by zachęcać do przełamywania barier – w nas samych, ale i tych, które stawiamy sobie jako społeczeństwo. W dodatku został namalowany farbami, które oczyszczają powietrze z zanieczyszczeń – i to z mocą 321 drzew! To właśnie on skłonił nas do rozmowy o tym, czy tego typu proekologiczne i prospołeczne działania domów mody i marek odzieżowych to tylko chwyty marketingowe czy naprawdę mogą zmieniać świat na lepsze?

Reklama

Posłuchajcie, co na ten temat mają do powiedzenia Karolina Góźdź i Bartecky, czyli artyści, którzy stoją za powstaniem muralu, a także Basia Kryńska, Converse Marketing Manager na Europę Środkowo-Wschodnią. Warto, bo przy okazji zastanawiamy się: czy bycie „dziecinnym” to wada, czy moda to tylko „ubieranie się w ładne ciuszki”, czy ocenianie ludzi po wyglądzie zawsze jest złe, czy to, jakiej jesteśmy płci determinuje, jak jesteśmy postrzegani, i dlaczego sztuka powinna wyjść do ludzi. Zaprasza Magdalena Zawadzka (@kroljestnagi).

Reklama
Reklama
Reklama