Podcast 20 minut mody: Czy moda jest „tylko” odzwierciedleniem nastrojów społecznych czy sama w sobie może też zmieniać świat?
Czy moda może zmieniać świat czy wszelkie proekologiczne i prospołeczne inicjatywy marek to tylko działania marketingowe? Pretekstem do rozmowy stał się mural stworzony przez młodych polskich artystów: Karolinę Góźdź, Barteckiego i Barrakuz pod patronatem Converse. Posłuchajcie. Zaprasza Magdalena Zawadzka.
Czy moda zmienia świat? Posłuchajcie nowego odcinka podcastu „20 minut mody”
Pojawił się w Warszawie na rogu ulic Brackiej i Kruczej z inicjatywy marki Converse, która do współpracy przy jego tworzeniu zaprosiła członków społeczności All Stars – polskich artystów młodego pokolenia: Karolinę Góźdź, Bartka Kolczykiewicza – w sieci znanego jako @Bartecky, a także Barrakuz (Beatę Śliwińską) – mentorkę projektu. Temat? Poszukiwanie własnego „ja” i koloru, który pozwala wyrazić siebie – mural jest bowiem częścią kampanii Converse Breaking Barriers zatytułowanej True Colors.
Od razu przyciągnął uwagę – barwny i nieoczywisty wyłamuje się wszelkim schematom. Nic dziwnego, powstał, by zachęcać do przełamywania barier – w nas samych, ale i tych, które stawiamy sobie jako społeczeństwo. W dodatku został namalowany farbami, które oczyszczają powietrze z zanieczyszczeń – i to z mocą 321 drzew! To właśnie on skłonił nas do rozmowy o tym, czy tego typu proekologiczne i prospołeczne działania domów mody i marek odzieżowych to tylko chwyty marketingowe czy naprawdę mogą zmieniać świat na lepsze?
Posłuchajcie, co na ten temat mają do powiedzenia Karolina Góźdź i Bartecky, czyli artyści, którzy stoją za powstaniem muralu, a także Basia Kryńska, Converse Marketing Manager na Europę Środkowo-Wschodnią. Warto, bo przy okazji zastanawiamy się: czy bycie „dziecinnym” to wada, czy moda to tylko „ubieranie się w ładne ciuszki”, czy ocenianie ludzi po wyglądzie zawsze jest złe, czy to, jakiej jesteśmy płci determinuje, jak jesteśmy postrzegani, i dlaczego sztuka powinna wyjść do ludzi. Zaprasza Magdalena Zawadzka (@kroljestnagi).