Open'er Festival 2022 to nie tylko muzyka. Zaglądamy do strefy Fashion Stage
Ekscytujące pokazy mody, stoiska, na których można upolować perełki od młodych polskich projektantów i... coś jeszcze. W tym roku Fashion Stage na Open'er Festival zamieniła się w przestrzeń, której motywem przewodnim stała się idea upcyclingu, czyli nadawania ubraniom drugiego życia.
Nie jest tajemnicą, że moda to już od lat nieodłączny element każdego letniego festiwalu muzycznego. Organizatorzy Open'er Festival, czyli jednego z największych tego typu wydarzeń w Europie, przenieśli tę zasadę na kolejny poziom. Mowa oczywiście o Fashion Stage, czyli specjalnej strefie, poświęconej w całości temu, co miłośnicy i miłośniczki świata mody kochają najbardziej.
Fashion Stage na Open'er Festival 2022
Cztery dni spektakularnych pokazów w wykonaniu młodych przedstawicieli i przedstawicielek polskiej sceny modowej i możliwość bezpośredniego nabycia ich oryginalnych projektów – Fashion Stage 2022 to prawdziwa gratka dla tych, którzy lubią wiedzieć, co w modowej trawie piszczy. To jednak nie wszystko. Tym razem w modowej strefie Open'era dzieje się również coś, czego do tej pory jeszcze nie było.
Każdy, kto choć trochę orientuje się w ogólnoświatowych trendach, doskonale wie, że przyszłością mody jest upcykling. Po wykorzystane już wcześniej tekstylia sięgają coraz chętniej nie tylko niezależni twórcy, ale także największe i najsławniejsze domy mody. Zyskującą coraz większe uznanie i rozgłos ideę przybliżają festiwalowiczom i festiwalowiczkom zaproszeni twórcy. Oto oni.
201 RESPECT
Ubrania z metką made in Poland produkowane od 2018 roku.
W chwili powstania marki na świecie było 201 państw. Wyrażamy RESPECT dla odmienności, różnorodności, mniejszości i twórczości - tak twórcy brandu tłumaczą nazwę swojej marki.
LAMFEI
W projektach Angeliki Ożdżyńskiej pokazują się chętnie gwiazdy polskiego show-biznesu, popularne artystki i influencerki, w tym Natalia Szroeder, Kayah, Lila Janowska i Julia Kostera.
SZCZYGIEL-
Mix streetwear i high fashion. Marka projektująca w zgodzie z zasadami mody zrównoważonej. Jej założycielka, Ania Szczygieł, kieruje się zasadą: kobieta ma czuć się silna, inteligentna, piękna i wartościowa.
Exprimere_te
Marka została stworzona przez kostiumografkę Izabelę Wasilewską Handelsman – miłośniczkę sztuki i estetkę, zakochaną w dwudziestoleciu międzywojennym, która zawsze pamięta o dobru naszej planety, a jednocześnie zmienia apatyczny obraz branży mody na indywidualny, unikatowy, ekspresyjny i pozwalający wyrazić siebie oraz drzemiącą w każdym z nas wolność.
JACKOB BUCZYNSKI
Był jednym z pierwszych twórców, którzy nie bali się przetwarzania używanej odzieży i wykorzystywania surowców do tworzenia nowych projektów. Na jego słynne już kurtki z kolorowymi frędzlami skusili się nawet medalista olimpijski Tom Daley i zdobywca Oscara Dustin Lance Black.
JARMULA
Awangardowy brand JARMULA funkcjonuje na rynku od 2016 roku.
Tworzę odzież gotową na to, co przyniesie nam przyszłość: jej formy tworzą kod ułatwiający funkcjonowanie w codzienności, ale też pozwalający na manifestację swojego ego. Ten kod ma być oznaką racjonalności, zniechęcać do nadprodukcji i nadmiernego konsumpcjonizmu - opowiada założyciel marki.
Naked Upcycling Design
Naked to marka która daje ubraniom drugie życie i miejsce, gdzie bardzo chętnie widziani są polscy twórcy.
Jesteśmy marką świadomą, mamy misję i wiarę w to, że upcycling to przyszłość mody - do tego dążymy. Jesteśmy przyszłością - podkreślają twórcy Naked.
RAD DUET
RAD DUET został stworzony przez duet projektantów Macieja Józwickiego i Juliusza Rusina w 2017 roku. W modzie poruszają tematy dotyczące Polski - jej kulturowej tożsamości, przemian społecznych, historii i stereotypów. W 2021 roku wraz z wiodącą polską drag queen Shady Lady stworzyli projekt „Sawa” w celu uczczenia społeczności LGBT+. W tym rku kontynuuję współpracę w ramach projektu „Hiacynt”. Warto dodać, że duet zaprojektował też m.in. instalację „Kowalski in Space” na Expo w Dubaju.
Weronika Nowosad
Weronika Nowosad to absolwentka poznańskiej szkoły mody Fashion School oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na kierunku Scenografia, specjalności Projektowanie Ubioru. Jej dyplom ,,KŁOBUK” zrealizowany na Uniwersytecie Artystycznym znalazł się w zestawieniu 10 najlepszych dyplomów według magazynu FONT NIE CZCIONKA oraz został nominowany do nagrody im. M. Dokowicz na najlepszy dyplom 2020 Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Zainspirowana regionem, z którego pochodzi, założyła wraz z siostrą markę UPAŁTY, w której główną inspiracją są Mazury.