Najdroższa marka modowa świata to... Zobacz ranking
Forbes opublikował coroczny ranking najcenniejszych marek świata. Wśród stu firm znalazło się 8 brandów luksusowych związanych z modą. Kto zanotował spadki, a kto pomnożył zyski? Sprawdź która z marek warta jest najwięcej - prawie 30 miliardów dolarów.
1 z 8
Prada F16 034
Miejsce 8: PRADA
wartość: 6,8 miliarda $
Włoski dom mody zanotował w tym roku 6-cio procentowy spadek. Jeśli dalej tak pójdzie, wypadnie z zestawienia. W rankignu generalnym Prada zajęła bowiem 97 lokatę. Kolekcje marki nie mogą być już bardziej genialne, więc Miuccia Prada musi wymyślić coś innego żeby podreperować swoją pozycję finansową. Czyżby zarząd Prada Group szykował jakieś projekty specjalne i głośną kampanię? To się okaże. W oczekiwaniu ściągnij a app store'u aplikację MiuMiusic, w której zaprojektujesz psychodeliczne wizualizacje do specjalnie stworzonych dla Prady setów DJskich.
Miejsce 8: Prada, fot. imaxtree
2 z 8
Chanel F16 033
Miejsce 7: CHANEL
wartość: 7,2 miliarda $
#niktsiętegoniespodziewał ? Nie do końca. Bo Karl Lagerfeld wcale się nie starzeje, a pokazy Chanel ciągle robią furorę. W zasadzie w ostatnim roku francuska marka zanotowała spory, bo 6-cio procentowy wzrost. Dlaczego zostaje w tyle za liderami? Proste: jako jedna z nielicznych modowych marek rezygnuje z masowej produkcji akcesoriów i nie obniża cen.
Chanel, fot. imaxtree
3 z 8
Coach F16 045
Miejsce 6: COACH
wartość: 7,5 miliarda $
75-lecie amerykański gigant skórzany zaczyna 13-sto procentowym spadkiem, ale zachowuje solidną 78 lokatę w klasyfikacji generalnej. Piękne kampanie Coach z coraz lepszymi top modelkami wróżą dobrą przyszłość. My na urodziny życzymy wzrostów. Kto wie, być może wygenerują je personalizowane worki z miękkiej skóry przygotowane specjalnie na jubileusz.
Coach, fot. imaxtree
4 z 8
Screen shot 2016-05-17 at 4.36.31 PM
Miejsce 5: ROLEX
wartość: 8,8 miliarda $
Luksusowe zegarki w 2016 roku sprzedają się lepiej niż w ostatnich latach, a wartość Rolexa Forbes wycenia na ponad 5% wyższą niż rok wcześniej. Czyżby koniec kryzysu w branży dóbr luksusowych skończył się na dobre?
fot. Instagram @rolex
5 z 8
Screen shot 2016-05-17 at 4.36.00 PM
Miejsce 4: CARTIER
wartość: 10,1 miliarda $
W przypadku biżuteryjnego giganta sprawa ma się podobnie jak w przypadku Rolexa. Bo chociaż średnia liczba zawieranych małżeństwa spada, liczba sprzedanych pierścionków z diamentem szybuje. Cartier zamyka 2015 rok z dobrą 5% nadwyżką finansową.
fot. Instagram @cartier
6 z 8
Zrzut ekranu 2016-05-13 o 15
Miejsce 3: HERMES
wartość: 11,7 miliarda $
Czyżby to była zasługa nowej dyrektor kreatywnej francuskiego domu mody Nadege Vanhee-Cybulski? Faktem jest że kolekcje projektantki od początku jej kadencji wywołują zachwyty krytyków. Pochlebne recenzje przekładają się na sprzedaż, a ona na wartość marki. Ta wynosi prawie 12 miliardów dolarów i pnie się w górę. Jeśli zachowa rekordową 10-cio procentową tendencję wzrostową. My uwielbiamy klasyczne w technikach wykonania i ascetyczne w zdobieniach kolekcje Hermesa.
Miejsce 3: Hermes, fot. imaxtree
7 z 8
Gucci F16 042
Miejsce 2: GUCCI
wartość: 12 miliarda $
Niby druga lokata, ale fakty mogą cię zaskoczyć. W ostatnich 3 sezonach, żadna z modowych marek nie miała tak dobrej prasy jak Gucci. O nowym dyrektorze kreatywnym włoskiego domu mody rozpisywały się (i dalej rozpisują) najlepsze magazyny i portale z całego świata. Rewolucja estetyczna jaką przeprowadził Alessandro Michaele (miks renesansu i kampu) przekonała do kolekcji marki nawet tych najbardziej do tej pory uprzedzonych. W końcu to nie byle osiągnięcie, zyskać sobie uznanie Marca Jacobsa. Amerykański projektant, za czasów Fridy Gianini nie ukrywał że Gucci "to nie jego bajka", a z premierowej kolekcji Alessandro zamówił kilka garniturów. Mimo wszystko wartość domu mody spadła. Niewiele - bo jedynie 3 %... Może to znak ostrzegawczy i w następnym sezonie zamiast ekscentrycznych sylwetek zobaczymy na wybiegu kobiece ubrania we włoskim stylu?
Gucci, fot. imaxtree
8 z 8
Zrzut ekranu 2016-05-13 o 15
Miejsce 1: LOUIS VUITTON
wartość: 27,3 miliarda $
Niekwestionowany lider, który resztę pozostawia daleko w tyle. I nie chodzi tu tylko o konkurentów z kategorii "dobra luksusowe". LV zajmuje 17 miejsce w rankingu ogólnym. Przed nim plasują się takie giganty jak Google czy najdroższa od 6 lat marka świata Apple.
Louis Vuitton, fot. imaxtree