Reklama

Jeśli chodzi o nowości od MMC, miłośnicy estetyki marki nie byli zaskoczeni, za to z pewnością mile połechtani. Wiosenno-letnia kolekcja pokazana w industrialnej przestrzeni Studia Las utrzymana była w klimacie klasyków marki, i mimo że skierowana raczej do wymagającego odbiorcy, okazała się zaskakująco komercyjna.

Reklama

Co dominowało na wybiegu? Główny motyw kolekcji zaprojektowanej przez Rafała Michalaka i Ilonę Majer w postaci przezroczystości obecny był nie tylko na poziomie samych projektów; wykorzystano go także jako element fantastycznej scenografii (patrz zdjęcia), a wątek cielesności zaakcentowany został już na zaproszeniu – grafice przedstawiającej nagie splątane ciała, którą wykonała sama projektantka.

Oversize w prostym, klasycznym wydaniu – tak jednym słowem można by określić wiosenno-letnie nowości. W poprzednim sezonie dominowały rozwiązania inspirowane streetwearem, tymczasem letnia linia odciążona została nie tylko dosłownie (cienkie tkaniny), ale też znaczeniowo – od wszelkich nawiązań, będąc powrotem do core’u marki.

Zdekonstruowane płaszcze z przedłużonym tyłem czy te swobodnie zarzucone na bieliznę (swoją drogą to właśnie okrycia wierzchnie są flagowym projektem MMC i jednocześnie jednym z ich największych bestsellerów), luźne koszule opatrzone kontrastowymi paskami czy kimonowe sukienki plus przewijający pod postacią dodatku graficzny motyw z zaproszenia - zgodnie ze światową tendencją wierność sezonom potraktowana została raczej swobodnie niż 1:1.

Ciekawym urozmaiceniem były obecne w twórczości duetu męskie sylwetki. Nas uwiódł kolor – mocny akcent na powiece, a także malarskie czerwienie i plamy niebieskiego zdecydowanie ożywiły raczej stonowaną gamę, do której przyzwyczaili nas projektanci. Na uwagę zasłużyła też wdzięczna zabawa fakturą i warstwowością. Zwłaszcza ta ostatnia nadawała geometrycznego charakteru i trójwymiaru. Całość w rytmie kompozycji Arca – producenta współpracującego m.in. z Bjork, FKA Twigs czy Kanye Westem jest dowodem na to, że projektanci MMC są w doskonałej formie!

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama