Patrizia Pepe ożywia Milan Fashion Week z Cirque Le Soir
Kolekcja AW24 marki Patrizia Pepe ujrzała światło dzienne. Prezentacja odbyła się w surrealistycznej aranżacji Urban Disco Jungle, w kultowej przestrzeni klubu Alcatraz w Mediolanie.
- PP
Zalane neonowym blaskiem sale, tłum tańczący przy stroboskopowym świetle, hipnotyczna atmosfera karnawału… Jeśli tydzień mody w Mediolanie kojarzy się wam ze skupieniem na tradycji czy z minimalistycznymi pokazami w stonowanej kolorystyce, prezentacja kolekcji Patrizii Pepe na sezon jesień-zima 2024/2025 może być szokiem. Włoska marka wyszła daleko poza ramy zwykłej prezentacji, łącząc nie jeden, ale parę światów. Decydując się na współpracę z ikonicznym londyńskim klubem Cirque Le Soir, Patrizia Pepe ożywiła Mediolan imprezą Urban Disco Jungle w Alcatraz - przestrzeni imprezowej w stolicy Lombardii, która od dekad uchodzi za kultowe miejsce nocnych eskapad.
Karnawał glamouru: „night party” Patrizii Pepe
Patrizia Bambi, dyrektor kreatywna marki, od paru sezonów eksperymentuje z formą pokazów, zamieniając prezentacje w ograniczonym gronie kupców na immersyjne wydarzenia w duchu „night party”. Tym razem, połączyła atmosferę rozgrzanych berlińskich klubów, włoskie upodobanie do zabawy, oraz londyński duch punkowego szaleństwa. Mottem była maksyma Cirque Le Soir: „If You Don’t Know, Don’t Worry”, interpretowana jako zaproszenie do kulturowej wymiany pozbawionej strachu i limitów.
Podczas wydarzenia, dziesiątka najlepszych artystów na codzień występujących w Cirque Le Soir przedstawiła zaproszonym mistrzowski pokaz akrobatyki i tańca. Przebrani za mityczne istoty, performerzy zamknięci byli w specjalnie na tę okazję wybudowanym terrarium, dzięki któremu impreza przeniosła gości z Lombardii do industrialnego labiryntu nowoczesnego Fauna. Neony, światła oraz - oczywiście - wszechobecne symbole muchy łączą tę wyjątkową noc z estetyką sklepów czy kampanii Patrizii Pepe: to dosłowne zanurzenie w świecie kreowanym przez Bambi.
Garderoba gwiazd: kolekcja na sezon jesień/zima 2024/2025
Ta miejska opowieść zgodna jest z duchem nowej kolekcji: spójna wizja brandu z Florencji łączy głośne wydarzenia z energetyzującą kolorystyką, nietypowymi printami oraz dodatkami metalu lub ćwieków. Duszą metamorfoz marki jest manifest łączący idee i styl, który Patrizia Bambi opisała jako „pragnienie, aby doświadczyć muzyki i sztuki w każdy możliwy sposób. Naszą perspektywę na modę definiuje ciekawość i akceptacja: celebrujemy różnorodność i to, co niespodziewane, oraz pozwalamy ludziom na swobodną ekspresję swoich osobowości poprzez ciało, talent, energię i unikalność. Wygrywamy z konwencjami i uprzedzeniami”.
Surrealizm wydarzenia interpretowany jest poprzez umiejętne kontrasty motywów męskich i damskich, oversize’owych sylwetek i obcisłych krojów, oraz przezroczystych tkanin z dodatkami skóry czy metalu. Cekinowe hafty zaprezentowane są w nowoczesnej odsłonie, a sylwetki łączą nonszalancję z wyrafinowanym szykiem. Nosząc printy wibrujące od kolorów, geometryczne okulary przeciwsłoneczne lub sensualne dekolty, muza Patrizii Pepe marzenia o karnawale urzeczywistnia wszędzie, gdzie pójdzie.
Materiał promocyjny marki Patrizia Pepe.