Kolekcja marki Shourouk z bliska
Skąd wzięła się obsesja na punkcie biżuterii z kolorowych kryształów? Dlaczego nasze stylistki noszą ją prawie codziennie? To wszystko za sprawą marki Shourouk- tworzącej najpiękniejsze akcesoria tego typu na świecie. Podczas wypadu do Paryża zajrzeliśmy do showroomu marki i przyjrzeliśmy się bajecznym błyskotkom z bliska. Sprawdźcie naszą relację!
Wszyscy w GLAMOUR jesteśmy zachwyceni biżuterią Shourouk. Od lat! Dlatego gdy wybrałam się do Paryża, postanowiłam osobiście odwiedzić showroom tej kultowej marki - nie tylko by zobaczyć najnowszą kolekcję, ale aby poznać lepiej historię projektantki, która wciąż zaskakuje swoimi projektami.
Jej biżuterię noszą wszystkie stylowe nazwiska - od Anny dello Russo po Lady Gagę. Ma za sobą wiele niezapomnianych kolaboracji, projektowała dla Sephory, Swarovskiego czy Jeana Paula Gaultiera. Shourouk to zdecydowanie jedna z najpopularniejszych marek biżuterii na świecie. Pod jej nazwą kryje się piekielnie zdolna Paryżanka o tureckich korzeniach, Shourouk Rhaiem. Na początku swojej kariery była zatrudniona u Roberta Cavallego, Chloé i Galliano. Szybko wypracowała swój charakterystyczny styl, który dziś próbują kopiować high-streetowe sieciówki. Kolorową rewolucję w biżuterii wprowadziła w 2007 roku, gdy założyła własną markę. Znaki rozpoznawcze? Kombinacja PVC i kryształków Swarovskiego, która przypomina kwiatki. I oczywiście to, że w swojej ekstrawagancji, biżuteria Shourouk jest niesamowicie uniwersalna! Stylista założy ją modelce na szalonej sesji zdjęciowej do Vogue Italia, gwiazda (jak choćby Jennifer Lopez) dobierze kolczyki Shourouk do kreacji na czerwony dywan, a dyrektor kreatywna w agencji reklamowej dopasuje naszyjnik w rozmiarze XXL do zwykłego białego t-shirtu.
Co Shourouk przygotowała na sezon JESIEŃ/ZIMA 2015?
Nazwa kolekcji brzmi ‘Incroyables et Merveilleuses’ i jest dwuznaczna - tak nazywano młodzież należącą do burżuazji i arystokracji w XIX wiecznej Francji. Ich ubiór był ekscentryczny, zakładali na siebie dużo warstw kolorowych i niepasujących do siebie ubrań. W uszach często nosili okrągłe kolczyki zwane creolami. Główną inspiracją Shourouk był jednak Napoleon Bonaparte i jego podróż do imperialnej Rosji. Dlatego w najnowszej kolekcji kultowej marki znajdziemy sporo broszek imitujących medale. Co jeszcze? Sama kolekcja zawiera naprawdę sporo modeli - zauważam więc jej inną część, która, mam wrażenie, powstała pod wpływem kultury masowej. Moje serce podbiły potworki "Zoulale", czyli małe biżuteryjne lalki, które mogą posłużyć za brelok. No i oczywiście dodatki dekoracyjne do domu, np. płyny do płukania lub puszki Coca-Coli z kryształków Swarovskiego.
relację przygotowała Magda Jagnicka
1 z 18
Shourouk-Fal-Winter-2015-Accessories-collection-02
Shourouk jesień-zima 2015, fot. materiały prasowe
2 z 18
Shourouk-Fal-Winter-2015-Accessories-collection-05
Shourouk jesień-zima 2015, fot. materiały prasowe
3 z 18
Shourouk-Fal-Winter-2015-Accessories-collection-04
Shourouk jesień-zima 2015, fot. materiały prasowe
4 z 18
IMAG3114
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
5 z 18
IMAG3113
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
6 z 18
IMAG3116
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
7 z 18
IMAG3115
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
8 z 18
IMAG3117
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
9 z 18
11210288_985122028194434_1194375107_n
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
10 z 18
IMAG3120
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
11 z 18
IMAG3118
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
12 z 18
IMAG3119
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
13 z 18
IMAG3121
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
14 z 18
IMAG3128
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
15 z 18
IMAG3112
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
16 z 18
IMAG3126
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
17 z 18
IMAG3123
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk
18 z 18
IMAG3129
Glamour z wizytą w paryskim showroomie Shourouk