H&M przekaże okrągłą sumę na walkę z koronawirusem!
Szwedzka sieciówka H&M przeznaczy na walkę z koronawirusem 500 000 dolarów! Pieniądze trafią na konto Funduszu Odpowiedzi Solidarnościowej. Wyjaśniamy, co to takiego.
H&M w ramach walki z koronawirusem przekaże 500 000 dolarów na rzecz Funduszu Odpowiedzi Solidarnościowej
Po koncernie LVMH, który zamiast luksusowych perfum będzie produkować żele do dezynfekcji rąk, kolejny odzieżowy gigant deklaruje pomoc w walce z koronawirusem. Mowa o marce H&M, która na walkę z rozprzestrzenianiem się choroby i ratowanie życia przeznaczy 500 000 dolarów. Kwota ma wpłynąć na konto Fundusz Odpowiedzi Solidarnościowej (COVID-19 Solidarity Response Fund). Co to takiego? Już wyjaśniamy.
Fundusz Odpowiedzi Solidarnościowej – specjalny fundusz na rzecz walki z koronawirusem
Fundusz Odpowiedzi Solidarnościowej powstał w Sztokholmie 13 marca 2020 roku. To pomysł Fundacji ONZ i Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Celem Funduszu jest „zebranie pieniędzy na wsparcie pracy, mającej na celu zapobieganie, wykrywanie oraz odpowiadanie na pandemię COVID- 19, a także upewnienie się, że wszystkie kraje są na nią przygotowane, szczególnie te z najsłabszymi systemami opieki zdrowotnej” – dowiadujemy się. 500 000 dolarów trafi na konto Funduszu z konta Fundacji H&M.
„Wszyscy doświadczamy niezwykłej sytuacji, która wymaga największego zaangażowania tak wielu stron, jak tylko to możliwe, aby umożliwić wysiłki prowadzone w odpowiedzi na nią. Wkład H&M Foundation będzie wykorzystany w celu ochrony narażonych na ryzyko pacjentów i pracowników służby zdrowia znajdujących się na pierwszej linii, poprzez ustanowienie oddziałów intensywnej terapii oraz dostępu do drogiego wyposażenia. Zachęcamy do zaangażowania się każdego, kto chce pomóc” – powiedziała Diana Amini, Globalny Manager Fundacji H&M, tłumacząc tym samym, na co dokładnie zostaną pieniądze. I zachęcając do wparcia Funduszu także inne marki.
Już teraz Fundusz Odpowiedzi Solidarnościowej może liczyć na wparcie nie tylko szwedzkiej sieciówki, ale i marek takich jak Google czy Facebook. Mamy nadzieję, że to pomoże zakończyć pandemię jak najszybciej.