Glamour EcoTalk: o bardziej odpowiedzialnej i zrównoważonej modzie z H&M
Moda i zrównoważony rozwój - czy da się to połączyć? Dowiedz się, czym jest gospodarka cyrkularna, a także jak przedłużyć życie swoich ubrań. Poznaj największe wyzwania stawiane przed nowoczesnymi firmami odzieżowymi, którym nie jest obca troska o środowisko.
- H&M w Glamour.pl
Tuż po Dniu Ziemi, w najnowszym odcinku podcastu Glamour EcoTalk, redaktorka naczelna Glamour Katarzyna Dąbrowska porozmawiała z wyjątkowymi gościniami - Malwiną Wędzikowską, czyli pasjonatką mody, która już od 20 lat działa jako projektantka, kostiumografka i stylistka oraz Agnieszką Knerą, Menadżerką ds. Zrównoważonego Rozwoju H&M. Agnieszka odpowiada m.in. za wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju marki H&M lokalnie, jak również za związaną z tym komunikację.
O cyrkularności w kontekście wielkiej firmy opowiedziała zatem Agnieszka Knera. Z kolei refleksjami na temat tego, czym jest cyrkularność w codziennej pracy kostiumografki i stylistki (ale też w życiu prywatnym), podzieliła się Malwina Wędzikowska. Przyznała ona, że do dziś ma w szafie ubrania po babci czy dziadku... A Ty, znajdziesz w swojej garderobie podobne perełki?
Marka H&M już od ponad 20 lat publikuje raport dotyczący zrównoważonego rozwoju. Jest ogólnodostępny - kliknij TUTAJ. Znajdziesz w nim m.in. informację o tym, że obecnie aż 84% wykorzystywanych przez markę materiałów pochodzi z recyklingu lub jest pozyskiwane w bardziej zrównoważony sposób. Marka H&M osiągnęła także 44% redukcję opakowań plastikowych w porównaniu z poziomem bazowym z 2018 r.
Firma oferuje również swoim konsumentom możliwość oddawania niepotrzebnych ubrań i tekstyliów domowych różnych marek (w dowolnym stanie). To kolejny ukłon w kierunku środowiska ze strony H&M - i kolejny pomysł, który okazał się ogromnym sukcesem. W ciągu jednego roku marka pozyskała bowiem aż 15 tys. ton niechcianych ubrań i tekstyliów!
Program Recyklingu Tekstyliów prowadzimy globalnie, w Polsce jest dostępny we wszystkich sklepach H&M - dodaje Agnieszka Knera.
Podsumowując - jak wielokrotnie podkreślała w rozmowie stylistka, Malwina Wędzikowska - stawiajmy na dobrą jakość, która pozwoli nam cieszyć się kupionymi rzeczami możliwie najdłużej. Warto o tym pamiętać podczas najbliższych (i nie tylko) zakupów.
Trzymam się tego, żeby klient dostawał ode mnie jakość i jest to (nieświadomie) fantastyczna zasada cyrkularności - twierdzi stylistka.
Posłuchaj nowego podcastu Glamour EcoTalk i dowiedz się, jakie zdanie na temat cyrkularności w świecie fashion mają kobiety, dla których moda jest wszystkim.
Posłuchaj podcastu Glamour EcoTalk
Podcastu posłuchasz też na platformie Spotify.