Forever 21 wycofuje się z Polski? Marka ma poważne problemy
Najnowsze informacje dotyczące kondycji firmy są alarmujące. Czy to oznacza, że Forever 21 zniknie niebawem z Polski?
- Redakcja
O kłopotach finansowych Forever 21 zakulisowo mówiło się już od dawna. Marka zamknęła niektóre swoje sklepy w Wielkiej Brytanii i w Chinach, zniknęła także z warszawskich Złotych Tarasów, co podobno było konsekwencją regularnego niepłacenia czynszu. Na polskich forach internetowych krążyły także plotki o planach likwidacji sklepu popularnej sieciówki w Szczecinie. Czy Forever 21 całkowicie wycofa się z Polski tego nie wiadomo, ale najnowsze informacje na temat kondycji firmy opublikowane przez The Wall Street Journal nie wróżą wiele dobrego. Jak podaje gazeta, marka boryka się z ogromnymi spadkami sprzedaży spowodowanymi rosnącym zainteresowaniem zakupami internetowymi i konkurencją ze strony sklepów online. By ratować się przed całkowitym upadkiem właściciele wdrażają właśnie plan restrukturyzacji. Do pomocy zatrudnili specjalistów, którzy mają uchronić firmę przed bankructwem.
Weekday w Polsce! Wiemy, kiedy i gdzie szwedzka marka otworzy swoje pierwsze sklepy
Forever 21 w Polsce. Gdzie wciąż zrobimy zakupy?
Marka założona została w 1984 roku w Los Angeles i przez lata proponowała swoim klientom ubrania i dodatki zgodne z trendami, ale w przystępnych cenach. Jest jedną z najbardziej znaczących firm oferujących fast fashion. Niektórzy zastanawiają się więc, czy jej problemy finansowe wynikają z rosnącej przewagi sklepów internetowych czy może... z coraz większej niechęci społeczeństwa do tego typu sieciówek z mało jakościowym asortymentem.
W Polsce Forever 21 zadebiutowało w 2017 roku. Sklepy marki znajdziemy w takich miastach jak Warszawa (wciąż działają w Arkadii i Galerii Północnej), Kraków, Łódź, Szczecin, Wrocław i Poznań. Kiedy jeszcze w kwietniu pytaliśmy o zamknięcie punktu w Złotych Tarasach i plany wycofania się z polskiego rynku nie dostaliśmy żadnej informacji zwrotnej od agencji, która wówczas zajmowała się Forever 21.
Zobacz także: W H&M zrobimy zakupy... „na kreskę”! Na czym polega nowa usługa marki?