Reklama

Francuski projektant Christian Lacroix został zaproszony przez duńską markę EGE do stworzenia dla nich unikatowej kolekcji wykładzin dywanowych. Zaskoczeni? My także miło się zdziwiliśmy widząc efekty jego współpracy. Te wnętrza w połączeniu z dywanami wprost zachwycają.

Reklama

Christian Lacroix potraktował to zlecenie w sposób bardzo osobisty, inspirując się byciem tu i teraz, emocjami, wspomnieniami i fascynacjami. Pokazał, że wykładzina jest w stanie ubrać podłogę identycznie, jak tkanina ciało. Wśród propozycji znajdziecie przede wszystkim bogatą gamę wzorów i motywów związanych z rodzinnym miastem projektanta, z kolekcją sztuki i tkanin oraz z jego doświadczeniami jako twórcy mody.

Ufam pierwszemu odczuciu, które przychodzi mi do głowy. Najcenniejsza jest chwila obecna, tu i teraz. Przeszłość to historia, przyszłość to niewiadoma, a życie dzieje się w tej sekundzie. To przekazuję w swoich kolekcjach i to chciałem zawrzeć w tej kolekcji wykładzin, w projektowanych strojach, czy teatralnych i operowych kostiumach. Uchwycić ducha naszych czasów, naszej epoki. Uchwycić chwilę – mówi o nowej kolekcji EGE Christian Lacroix.

W kolekcji wykładzin dywanowych zaprojektowanych przez francuskiego projektanta znajduje się 16 wzorów podzielonych na trzy linie wzornicze: Textile, Mineral i Gravure.

Pierwsza to miks wzorów tkanin zaczerpniętych z osobistego archiwum projektanta: egzotycznych jedwabi, kilimów, przepychu aksamitnych draperii i wzorów paisley – ulubionego motywu Lacroix, wywodzącego się z dawnej Persji.

Mineral to ukłon w kierunku rodzinnego Arles, gdzie do dziś można podziwiać starożytne rzymskie mozaiki, dekoracyjne bruki i okładziny z morskich otoczaków. Wykorzystując głębię i perspektywę, projektant pragnął by zaproponowane wzory tworzyły złudzenia optyczne oryginalnych, wiekowych ornamentów i materiałów architektonicznych.

Reklama

Wreszcie Gravure to poszukiwania w świecie dawnych miedziorytów: melancholijnych pejzaży Prowansji, zabytków Arles, śródziemnomorskich wzgórz. To unikalny splot wyimaginowanego krajobrazu, XIX-wiecznych scen rodzajowych i dawnej mody kobiecej z abstrakcyjnymi szkicami i graffiti. W tej linii znajdziemy też kojarzone od lat z projektami Lacroix motywy ptaków i motyli, które pojawiały się często zarówno w jego strojach, jak i projektach użytkowych, między innymi porcelany.

Reklama
Reklama
Reklama