Burberry i Tom Ford stawiają na zmiany
Brytyjska marka Burberry i amerykański projektant Tom Ford zdecydowali się na zmiany, które mogą przyczynić się do zrewolucjonizowania świata mody.
Świat mody od pewnego czasu przechodzi reorganizację trybu pracy. Z prestiżowych domów mody odchodzą zmęczeni zbyt dynamicznym trybem pracy wielcy projektanci, a sezonowość kolekcji zaczyna tracić na znaczeniu. Pierwsze marki już zareagowały i szykują przeorganizowanie trybu pracy nad kolekcjami.
Właściciele angielskiej marki Burberry postanowili ograniczyć ilość pokazów w ciągu roku i od września 2016 roku będzie przygotowywał dwa (zamiast czterech) pokazów w ciągu 12 miesięcy. Znika także rozgraniczenie pokazów na męski i damski. Londyński dom mody zadecydował o połączeniu pokazów tych dwóch kolekcji.
Jednak to nie koniec zmian, jakie od pewnego czasu wprowadza dyrektor kreatywny marki Christopher Bailey. Poinformował, że pokazywane kolekcje w trybie natychmiastowym mają pojawić się w sprzedaży.
Podobną decyzję ogłosił amerykański projektant Tom Ford. On także od września pokazywał będzie łączone kolekcje damskie i męskie, które zaraz po pokazie trafią do sprzedaży online i w sklepach stacjonarnych.
KOLEKCJA BURBERRY PRORSUM WIOSNA-LATO 2016 >>>
Czy to początek rewolucji w branży modowej na świecie? Wiele wskazuje na to, że jest ona nieunikniona.