Reklama

Lato w pełni, ale w sklepach wraz z końcem wyprzedaży na półach i wieszakach pojawi się już jesienna kolekcja. Jak zwykle to, co znajdziemy w sieciówkach, będzie nawiązaniem do tego, co kilka miesięcy temu prezentowali projektanci w Mediolanie, Paryżu, Londynie czy Nowym Jorku. Czym kierować się podczas najbliższych zakupów? Jesienią i zimą 2019/2020 królować będą wyraziste kolory i wzory (od zwierzęcych, przez kratkę aż po kwiaty). Z sentymentem wrócimy do lat 80., zakładając marynarki z wszytymi poduszkami i sukienki z przerysowaną linią ramion. Na chłodniejsze dni też coś się znajdzie. Ciepłe kożuchy i sztuczne futra zdominowały światowe wybiegi. Co jeszcze będziemy nosić w nadchodzącym czasie? Oto krótkie zestawienie najważniejszych nadchodzących trendów na jesień-zimę 2019/2020.

Reklama

Trendy na lato 2019, które nadal kupicie na wyprzedażach i będziecie nosić cały sierpień >>>

Trendy jesień-zima 2019/2020: Millennial Purple

Millennialsi doczekali się wielu publikacji na swój temat, a nawet własnego koloru – millennial pink. Rozbielony róż jest symbolem tolerancji i otwartości na nowe. Uważa się go za kolor androgyniczny, a więc nie da się go przypisać ani do jednej, ani do drugiej płci. Kojarzy się z kolorem gumy balonowej i obecny jest nawet w wystroju wnętrz. Wiele miejsc takich jak kawiarnie czy knajpy są urządzone właśnie w tym odcieniu różu. Teraz przyszedł czas na jego następcę – millennial purple. Pastelowy odcień fioletu pojawił się w wielu kolekcjach na tegoroczną jesień i zimę. Mogliśmy zobaczyć go u m.in. Toma Forda, Driesa Van Notena, Balenciagi czy Balmain. Wariację na jego temat zaprezentował Michael Kors, stawiając na bardziej ożywioną wersję fioletu. W nadchodzącym sezonie kolor będzie pojawiał się nie tylko na dodatkach czy poszczególnych ubraniach, ale również noszony od stóp do głów w total lookach.

Trendy jesień-zima 2019/2020: Pomarańcz

Soczysta, energetyczna pomarańcza pojawiła się na sukienkach, marynarkach i koszulach u światowych projektantów mody. Nazwana orange tiger ma symbolizować śmiałość, witalność i otwartość na świat. W sam raz odświeży naszą zimową garderobę, gdzie zwykle o tej porze roku dominują szarości, brązy i czernie. Idąc tropem Melanii Trump, łączymy ją z odcieniem nude, by nieco stonować stylizację czy tak jak Donatella Versace, z kontrastującą czernią. Pomarańcz pojawiła się również w kolekcji Vivienne Westwood oraz Valentino.

[5 zasad dobrego stylu] Złote rady stylistki Magdy Jagnickiej, które gwarantują, że zawsze będziecie wyglądać dobrze!

Trendy jesień-zima 2019/2020: Paprykowa czerwień

Jesienią i zimą 2019/2020 kolor czerwony stanie się chłodniejszy, przybierze krwisty lub podobny do wina, czasem wpadający w bordo, odcień. Obecny jest w rozkloszowanych sukienkach Diora, na marynarkach lub sukienkach u Victorii Beckham, Riccardo Tisci (Burberry), Miucci Prady lub u duetu Dolce & Gabbana. Symbolizuje zmysłowość, namiętność i wyrafinowanie. W wersji nieco klasycznej, komponuje się ze spodniami z lampasami, futrem i lakierowanymi półbutami. Czerwieni towarzyszą także zwierzęce printy. Paprykowa czerwień to nowa odsłona tego, co już znamy. W ubiegłych sezonach królowały bordowe i nasycone odrobiną fuksji barwy. Czerwień określana jako chilli pepper, z powodzeniem odnajdzie się zarówno w casualowych stylizacjach, jak i tych przeznaczonych na specjalne okazje. Będzie też doskonała dla każdego rodzaju cery i koloru włosów.

Trendy jesień-zima 2019/2020: Futra

Eleganckie, szykowne i ciepłe futrzane okrycia wierzchnie ponownie podbiły wybiegi Celine, Stelli McCartney czy Marca Jacobsa. Zazwyczaj jako długie płaszcze, ale czasem też w krótszej wersji do bioder (np. u Chanel). Często projektanci łączą z nimi trend na zwierzęce wzory, proponując futra w cętki (Coach, Alexander Wang) Te o kroju szlafrokowym nosimy przewiązane paskiem w talii lub zawiązanym na supeł, modele niczym z epoki disco nonszalancko narzucamy na ramiona. Jeśli w swojej szafie już macie klasyczne czarne, kremowe czy beżowe futra, możecie być pewne, że wyciągnięcie ich z szafy zimą będzie dobrą decyzją! Szczególnie, jeśli są sztuczne.

Trendy jesień-zima 2019/2020: Zwierzęce wzory

Najbardziej rozsławiły je chyba lata 90. Od kilku sezonów nie wychodzą z mody, a jeszcze do niedawna kojarzyły się z kiczem. Teraz prędzej im do zmysłowości i kobiecości. Lamparcie cętki, panterka lub tygrysie paski w tym sezonie zyskają nieco bardziej minimalistyczny wymiar, choć fani przepychu też znajdą coś dla siebie. Obecne są na sukienkach z kokardą u Dolce & Gabbana, na szykownych płaszczach u Jacquemus lub Bottega Veneta oraz na torebkach Blumarine. Nie zabraknie wspomnianego wcześniej połączenia z futrami i kożuchami.

Trendy jesień-zima 2019/2020: Zaznaczona talia

Choć oversize nie wychodzi z mody, projektanci na jesień i zimę skłaniają się ku podkreślaniu talii wybierając zarówno szerokie jak i węższe paski. Najlepiej więc wiązać je na marynarce, płaszczu lub kombinezonie jak na pokazach Marni, Gucci czy Alexandra McQueena. Prezentowane są również w połączeniu z ołówkowymi i długimi spódnicami, a nawet z koszulami z bufiastymi rękawami. Pasek w talii to super dodatek i szybko nie wyjdzie z mody. Drobny i minimalistyczny, szeroki z klamrą czy wysadzany ćwiekami – wybór należy do nas. Kiedyś chętnie noszony przez Brigitte Bardot, pojawił się na wybiegach Louis Vuitton, Givenchy czy Isabel Marant.

Trendy jesień-zima 2019/2020: Krata

Krata to jeden z najpopularniejszych deseni w nadchodzącym sezonie. Klasycznie pojawiła się u Burberry na kurtkach i płaszczach, a także na patchworkowych sukienkach. Wzór promuje również dom mody Etro m.in. na marynarkach, ale nie zabrakło go również w ostatniej kolekcji Karla Lagerfelda dla Chanel oraz u Vivienne Westwood. W kolekcjach pojawiły się wariacje na temat kraty i różne jej rodzaje. Najczęściej gościła na szarych elementach garderoby. Wystąpiła na spodniach, garsonkach oraz ciepłych kombinezonach. Jest ponadczasowa i zwykle mile widziana na ubraniach do pracy czy szkoły, gdzie czasem obowiązuje określony dress code. Subtelnie urozmaici biznesową i codzienną stylizację.

Trendy 2019: Torby shopperki do szkoły, które pomieszczą wasze zeszyty i podręczniki

Trendy jesień-zima 2019/2020: Pepitka

Pepitka, czyli z hiszpańskiego „pestka”, jest z nami od wieków. Wiedzieliście, że początki wzoru sięgają III wieku? Na salony wprowadziła ją w latach 20. Coco Chanel, teraz w kolekcji tego domu mody, pokryte są nią płaszcze, spódnice i żakiety. Jednymi z wielbicieli pipetki są Książę Karol a także sam Sherlock Holmes. W sezonie jesień-zima 2019/2020 pepitkę wykorzystał w swoich projektach Alessandro Michele (Gucci) i Natacha Ramsay-Levi (Chloé).

Trendy jesień-zima 2019/2020: Szerokie ramiona i bufki

Marzyła o nich Ania z Zielonego Wzgórza. Trend z lat 80. powraca, a projektanci udowadniają, że bufki wcale nie są passé. Na wybiegach najczęściej zdobią sukienki: te maxi z tafty od Marca Jacobsa lub z wybiegu Etro robią wrażenie, a bufki w rękawach są tak duże, że przypominają trochę skrzydła motyla. Najlepiej prezentować się będą na kobietach z wąską linią ramion. Dlaczego? Ponieważ bufki optycznie powiększają właśnie tę część ciała. Trend na uwydatnienie ramion nie opuszcza też kolekcji Saint Laurent. Wizja silnej, niezależnej i pewnej siebie kobiety jest oddawana przez Anthony'ego Vaccarello w każdej kolekcji. Na jesień proponuje on duże i mocno zarysowane marynarki z wszytymi w ramiona poduszkami.

Trendy jesień-zima 2019/2020: Kapelusze

Są jednym z aktualnych trendów i nie opuszczą nas też w zimie. Kapelusze typu bucket hat kojarzą się jako niezbędny dodatek wędkarzy, a teraz znów stały się hitem. W letnie dni super sprawdzają się do t-shirtów tie-dye, z kolei jesienią będziemy je nosić do żakietów, płaszczy, a nawet długich spódnic, tak jak w kolekcji Dior. Nie bójcie się też sięgnąć po inne kapelusze. Te „babcine” wełniane z szerokim rondem pojawiły się u Chanel i Toma Forda w zestawieniu z eleganckimi koszulami i długimi naszyjnikami.

Reklama

Zobacz także: Trendy jesień 2019: Collarbone bob – modna fryzura, którą kochają Selena Gomez, Alexa Chung i inne gwiazdy!

Reklama
Reklama
Reklama