Reklama

Film „Barbie” zbiera dużo pozytywnych opinii – nic dziwnego, ponieważ mocna obsada aktorska, chwytliwe ujęcia w trailerze i skuteczny marketing sprawiły, że obraz zyskał niesamowitą popularność jeszcze długie miesiące przed oficjalną premierą. Wcielająca się w tytułową rolę Margot Robbie skradła serca publiczności, a Ryan Gosling grający Kena doprowadzał widzów do łez, zarówno tych ze śmiechu, jak i ze wzruszenia. Swoje zrobił też cukierkoworóżowy świat i, nie oszukujmy się, sentyment, którym kultową lalkę darzą nie tylko małe dziewczynki, ale i dorosłe już kobiety.

Reklama

Zabierz go na Barbie, a powie ci, kim jest – o co chodzi z tym tiktokowym trendem?

W jaki sposób jednak wyprawa do kina na film o Barbie ma nam powiedzieć, co powinniśmy myśleć o swoim partnerze? Otóż film ten, mimo pełnej kolorów scenografii i wielu elementów komediowych, nie jest uroczą bajeczką dla dzieci. Przesłanie, które ze sobą niesie, kierowane jest nie tylko do dziewczyn. Przerysowane (choć naszym zdaniem nie tak bardzo) zmagania Barbie w zdominowanym przez mężczyzn świecie, uświadomiło wielu z nas skalę problemu nierówności. Czy przesłanie dotarło również do płci przeciwnej?

„Barbie”: recenzja. Teatralna opowieść o feminizmie

Szumnie zapowiadany film „Barbie” ujrzał światło dzienne 21 lipca 2023 roku. Margot Robbie i Ryan Gosling zapraszają do Barbie Landu w produkcji w reżyserii Grety Gerwig. Czy warto odwiedzić tę różową krainę, w którym każdy dzień jest tym najlepszym?
„Barbie”: recenzja
fot. materiały prasowe

Trend zapoczątkowała TikTokerka @swagaliciousvr0 w swoim materiale wideo, który ma już ponad 4 miliony wyświetleń.

Naprawdę uważam, że zabranie chłopaka na Barbie” powinno być ostatecznym testem twojego związku, abyś mogła zdecydować, czy sprawdzi się jako długoterminowy partner – przeczytamy w tekście dodanym w filmiku. – Jak zareaguje, kiedy powiesz mu, że chcesz, żeby z tobą poszedł? Jakie będzie miał przemyślenia na tematy poruszane w filmie? [...] Jakie będzie miał odczucia odnośnie sposobu, w który został przedstawiony Ken? Czy będzie zainteresowany przeprowadzeniem intelektualnej rozmowy na temat przesłania, które niesie za sobą film?

TikTokerka podkreśliła, że jej zdaniem odpowiedzi na wszystkie zadane przez nią pytania w wyraźny sposób uwidocznią najważniejsze cechy charakteru twojego partnera, jego podejście do ról społecznych, odgrywanych przez kobietę i mężczyznę, a także poziom autorefleksji. Swoją wypowiedź zakończyła słowami:

Jeśli chcesz przetestować swój związek, zabierz go na Barbie. Jeśli wybierasz się na pierwszą randkę, zabierz go na Barbie. Wszyscy mężczyźni powinni zobaczyć Barbie.

materiały prasowe Warner Bros.

Duża liczba użytkowniczek platformy podłapała temat i zaczęła dzielić się swoimi przemyśleniami oraz doświadczeniami związanymi z podejściem ich partnerów do produkcji w reżyserii Grety Gerwig o Barbie. Jedna z kobiet wyznała, że po obejrzeniu filmu z chłopakiem i przeprowadzonej po fakcie dyskusji dotarło do niej, że jej partner jest jej bratnią duszą.

Inna użytkowniczka Tik Toka dodała: Mój mąż totalnie zakochał się w Barbie – powiedział, że film jest obowiązkową pozycją dla każdego mężczyzny i że będzie zachęcał wszystkich kolegów, żeby go obejrzeli.

Spora dziewczyn było jednak rozczarowanych podejściem swoich partnerów do produkcji. Nie był w ogóle zainteresowany, mimo że poszłam z nim wcześniej obejrzeć „Oppenheimera”. Zrobiło mi się mega przykro, bo dotarło do mnie, że mój chłopak ma w głębokim poważaniu to, jak ja doświadczam otaczający mnie świat – donosi inna użytkowniczka TikToka. Inna przytacza zaś, że jej partner poczuł się pokrzywdzony tym, w jaki sposób ukazani zostali mężczyźni. O czym to świadczy?

Musimy pamiętać, że tiktokowe trendy i internetowe testy nie powinny być traktowane jako realny wyznacznik stanu naszego związku. Zabranie partnera na „Barbie” może być fajną rozrywką i zaproszeniem do dyskusji na ważne tematy w kwestii światopoglądu, jednak sam test powinniśmy traktować z przymrużeniem oka.

Czy powstanie sequel "Barbie"?
materiały prasowe Warner Bros
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama