Reklama

Akcja Anji Rubik #SEXEDPL z udziałem znanych osób odbiła się w mediach tak szerokim echem, że jest realna szansa na to, że w sferze swobodnego mówienia o seksie naprawdę coś zmieni. A temat jest palący. Statystyki alarmują – poziom wiedzy młodych ludzi o seksie jest zatrważająco niski. Brak też narzędzi do rozmowy – język polski daje nam do dyspozycji albo zmedykalizowane określenia albo wulgaryzmy.

Reklama

Na szkołę nie bardzo można liczyć. Edukacja seksualna de facto nie istnieje, bo wiedza przemycana na lekcjach podszyta jest ideologią, a w stopkach redakcyjnych podręczników próżno szukać nazwisk branżowych ekspertów.

Rodzice także umywają ręce – sama Rubik przyznaje, że mimo iż wychowała się w otwartym, inteligenckim domu, o tych sprawach dowiadywała się od koleżanek.

Jak można oczekiwać od młodego człowieka odpowiedzialności za siebie i ukochaną osobę, jeśli ten nie ma się gdzie nauczyć jej podstaw? Ta akcja jest potrzebna jak żadna inna – głosem autorytetów w swych dziedzinach, które cieszą się sympatią i zaufaniem publicznym, Rubik mówi o kwestiach najważniejszych, a które pomijane przez system edukacji, tak naprawdę stanowią o szczęśliwym starcie w dorosłość: o stawianiu granic, o mądrej, świadomej miłości, a także odpowiedzialności za siebie i partnera, ale też takich zagadnieniach jak masturbacja czy antykoncepcja.

Akcja zaplanowana jest na kilka tygodni, dotychczas ukazały się trzy jej odsłony, których bohaterami byli kolejno Maciej Stuhr, Monika Brodka i Maffashion (wszystkie odcinki obejrzycie w galerii powyżej)

Reklama

O tym, że #sexedpl trafia w punkt zapalny, w tabu, które niedotykane obrasta coraz to nowymi, groźniejszymi mitami, świadczy silny odzew tych, do których jest ona kierowana – a więc tak naprawdę wszystkich Polaków. Komentarze, w znacznej większości pozytywne, są dowodem na to, że to jedna z najważniejszych inicjatyw ostatnich lat mająca szansę zmienić świadomość w kwestiach seksu i stać się źródłem wiedzy, którego tak brakuje. Anja Rubik, wielkie brawa!

Reklama
Reklama
Reklama