Z okazji Dnia Kobiet ulubiona sieciówka millenialsów wypowiada walkę nierówności płac!
A popularna linia lotnicza zaprasza na rejs z załogą w 100% złożoną z kobiet.
- Redakcja
Ta marka pobiła wszelkie rekordy: w ciągu zaledwie 2 lat zgromadziła na swym Instagramie grono ponad 1,5 miliona wielbicieli, a także zaskarbiła sobie sympatię największych influencerów i blogerek do tego stopnia, że kilka z nich stworzyło wspólnie z NA-KD - bo to o niej mowa - autorskie kolekcje. I jak się okazuje, moda to niejedyny obszar ich współpracy.
ZOBACZ TAKŻE: Jolanda Smit z Zalando udowadnia, że pasja może zaprowadzić nas na zawodowy szczyt >>>
NA-KD przyglądamy się bacznie nie tylko dlatego, że w swojej ofercie ma ubrania naszych ulubionych marek (skandynawskie By Malene Birger, Hot Anatomy i Ivy Copenhagen, ale też Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Steve Madden, Vans czy Levi’s), ani też dlatego, że w najbliższym czasie otworzy swój pierwszy sklep w Polsce (dokładnie w Krakowie). Chodzi o szczytną inicjatywę, którą podejmuje wspólnie z Global Fund for Women, czyli jedną z największych światowych organizacji walczących o równość płci i polegającą na wypowiedzeniu walki nierówności płac kobiet i mężczyzn.
Łączy nas wspólna sprawa, dlatego bardzo zależy nam na nagłośnieniu tego problemu. Zaangażowaliśmy do współpracy 300 kobiet-influencerek z całego świata, w tym z Polski i chcemy rozpocząć dyskusję o dyskryminacji płacowej kobiet.
- NA-KD tłumaczy tę decyzję.
Dodatkowo 1% marcowych dochodów marka przekaże na rzecz wspomnianej organizacji, a z okazji Dnia Kobiet klientki będą mogły zrobić zakupy z 23% rabatem. Skąd akurat taka liczba? Dokładnie tyle wynosi różnica w zarobkach kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach.
To nie jedyny brand, dla którego święto kobiet jest dobrym pretekstem do działań. Jeśli dziś wybieracie się w podróż samolotem startującym z Frankfurtu, Monachium, Düsseldorfu, Wiednia, Zurychu lub Brukseli bardzo możliwe, że wasz lot obsługiwany będzie w przez jedną z sześciu załóg składającą się w 100% z kobiet!
Oddanie sterów w ręce kobiet to nie nowość jeśli chodzi o Lufthansę – niemieckie linie lotnicze szczycą się tym, że liczba kobiet w załogach stale rośnie i podejmowane są działania mające na celu zwiększenie dostępności do wyższych stanowisk, m.in. przez umożliwienie im łączenia życia rodzinnego z pracą.
Trzymamy kciuki i liczymy na to, że takie inicjatywy sprawią, że w nasze święto będzie pretekstem do świętowania i celebrowania równości w miejsce niekończącej się pogoni za nią.
ZOBACZ TAKŻE: Frida Kahlo doczekała się własnej laki Barbie >>>