Porozmawiajmy o przebodźcowaniu. Kampania Answear
Czym jest przebodźcowanie? Jak radzić sobie z nadmierną liczbą informacji i wrażeń? Te i inne odpowiedzi znajdziemy w nowej kampanii Answear „Zadbaj o to, co jest w środku”.

W tym artykule:
Nadmiar informacji i bodźców we współczesnym świecie często nas przytłacza. Dlatego już po raz trzeci Answear startuje z kampanią „Zadbaj o to, co jest w środkuj”. Tym razem specjalistki przyjrzą się problemowi przebodźcowania.
Na czym polega to zjawisko?
Każdego dnia jesteśmy narażeni na masę bodźców. Tych zewnętrznych, takich jak hałas, nadmiar informacji, kolorów i światła w wielkich miastach, oraz wewnętrznych: presji, zbyt dużej liczby obowiązków i spraw do załatwienia, życia w ciągłym biegu. Właśnie to prowadzi do przebodźcowania, które oznacza stan psychofizycznego przeciążenia.
Przebodźcowanie pojawia się często także w wyniku próby pogodzenia wielu ról i zadań życiowych – opowiada Bogna Gąsiorowska, była prezeska Polskiego Instytutu Mindfulness, partnera merytorycznego akcji.

Według Bogny Gąsiorowskiej wielowarstwowość życia sprawia, że przebodźcowanie staje się naszym codziennym towarzyszem, ponieważ kultura pośpiechu i nieustannego dążenia do sukcesu tylko potęguje ten stan. Dodatkowym problemem jest niemal nieustanne życie w świecie cyfrowym. W efekcie odczuwamy ciągłe poczucie zmęczenia, mamy kłopoty ze snem i koncentracją. Skutkuje także długofalowymi konsekwencjami – jak choćby niebezpiecznym dla zdrowia przewlekłym stresem.

„Zadbaj o to, co jest w środku”
O tak poważnym problemie trzeba rozmawiać głośno. Answear wraz z dwiema ekspertkami od zdrowia psychicznego pochyla się nad tematem. Konkretną wiedzę oraz wskazówki można znaleźć na stronie projektu.
Do współpracy zaproszono Martę Niedźwiecką, psycholożkę i autorkę psychologicznego podcastu oraz książki „O zmierzchu, a także Joannę Wojsiat (do niedawna Podgórską), dr nauk biologicznych, autorkę podcastu „Wojsiat ogólnie”, która specjalizuje się w tematyce przebodźcowania i chronicznego zmęczenia.

W ramach projektu powstał podcast. Dwa odcinki można odsłuchać na platformie Spotify. W pierwszej rozmowie Marta Niedźwiedzka i Joanna Wojsiat omawiają, czym jest przebodźcowanie i jak wpływa na nasz organizm. Dokuczliwość przebodźcowania będzie się nasilała z czasem. Jest to zjawisko związane z naszymi cyklami życiowymi, a cywilizacja zmierza w takim kierunku, że nie będzie wobec nas łagodniejsza – podkreśla Niedźwiedzka. W drugiej odsłonie specjalistki dadzą więc wskazówki, jak sobie z tym zjawiskiem radzić.

Przy okazji kampanii „Zadbaj o to co jest w środku – Wewnętrzny spokój" powstał również materiał filmowy, który otrzymał nagrodę w kategorii Beyond Film podczas 10, jubileuszowej edycji konkursu Papaya New Directors. Obraz wyreżyserowała Natasha Ivanova.
Kampania już na stałe znalazła się w strategii CSR marki Answear – jednej z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w branży fashion i lifestyle. Realizowana jest w jedenastu krajach. To ważne choćby ze względu na dynamiczny rozwój nowych technologii i powszechny dostęp do Internetu, które bardziej niż kiedykolwiek intensyfikują ilość bodźców.

Pierwszą edycję kampanii zorganizowano we współpracy z fundacją Można Zwariować, z okazji Światowego Dnia Depresji. Druga edycja dotyczyła kwestii siły uważności, a więc mindfulness (bycie tu i teraz).
Materiał promocyjny marki Answear