Reklama

W tym artykule:

  1. Kim jest pokolenie Sephora?
  2. Branża beauty zaciera ręce
  3. Radykalna reakcja w Szwecji
Reklama

Stałym i powracającym schematem jest narzekanie starszych pokoleń na młodsze. Niemal zawsze patrzy się na nie z góry i zarzuca szereg wad. Millenialsi tak znacząco różniący się od swoich rodziców zaczęli krytycznie okiem patrzeć na pokolenie Z i to ze wzajemnością. Według wielu osób ich wartości kompletnie się różnią i nie oznacza to niczego dobrego. Teraz jednak mamy do czynienia z nową generacją, na którą z miejsca wylała się ala krytyki, a jest nim pokolenie Sephora.

Ten miłosny poradnik jest viralem. Według TikToka odmieni twoje podejście do randek i pomoże ci znaleźć miłość

TikTok odkrywa biblię millenialsów na nowo. Z jakiego powodu książka„Dlaczego mężczyźni kochają zołzy” nagle przeżywa wielki boom na TikToku i staje się interesującym poradnikiem dla kolejnego pokolenia?

Kim jest pokolenie Sephora?

Nie będzie to odkrywcze, jeśli powiem, że media społecznościowe wpłynęły znacząco na nasze życie. Jednak TikTok dokonał prawdziwej rewolucji wśród najmłodszej grupy wiekowej. To właśnie tutaj furorę robi hashtag „pokolenie Sephora”, liczący już ponad 300 mln wyświetleń. Tyczy się on na ogół dziewczynek w wieku od 10 do 15 lat, które spędzają bardzo dużo czasu właśnie w Sephorze. Zaczyna się od podkradania wysokiej jakości kosmetyków mamie, a kończy na pielgrzymkach do sklepów i spędzania w nich każdej wolnej chwili. Recenzują je w haulach zakupowych na TikToku, noszą co szkoły i bardzo wcześnie zapoznają się z tajnikami makijażu. Pokolenie Sephora to część pokolenie Alpha, czyli osób urodzonych po 2010 roku, szczególnie dziewczynek. Czas po szkole najchętniej spędzają w centrach handlowych, a później przed lustrem.

Młodzi Szwedzi mówią "nie" papierosom. Jak udało się to osiągnąć?

Gdzie w Europie pali się najmniej? Ostatnio w Szwecji. Papierosów unika zwłaszcza pokolenie Z – zaledwie 3 proc. osób przed trzydziestką sięga po papierosa. Skąd taki dobry wynik?
Młodzi Szwedzi nie palą
Maskot/ Getty Images

Branża beauty zaciera ręce

Pokolenie Sephora to coraz bardziej interesujący klient dla branży beauty, gdyż kosmetyki traktują niczym trofea i wydają na nie coraz więcej. Według wstępnych szacunków grupa ta odpowiada za 50 proc. wzrostu sprzedaży w tym segmencie. Wśród dziewczynek pojawia się nawet rywalizacja na kosmetyki coraz droższe, bo chodzi również o pewien luksus. Choć ogromnym zainteresowaniem cieszy się tak zwana kolorówka, to młodzież bardzo szybko zaczyna przygodę z pielęgnacją zatem recenzują również kremy anty-age. Znają się na składnikach aktywnych i twierdzą, że działania przeciwstarzeniowe trzeba rozpocząć naprawdę szybko.

Według brytyjskiego dziennika „The Guardian” ponad 20 proc. klientek drogerii to dziewczynki, które nie mają jeszcze trzynastu lat.

Szczególnym zainteresowaniem cieszą się marki wykreowane przez młode celebrytki takie jak Millie Bobby Brown (Stranger Things), Rare Beauty od Seleny Gomez, ale również Drunk Elephant czy Sol de Janeiro. Uwagę przykuwa charakterystyczna szafa graficzna: pastelowe, neonowe, brokatowe i kwieciste opakowania. Pracownicy drogerii coraz częściej narzekają, że małoletnie klientki wręcz szturmują sklepy, przeszkadzając innym. Na tym gruncie wyrastają młode influencerki, dyktujące trendy nastolatkom na TikToku. Presja rówieśnicza jest silna, pewne rzeczy po prostu trzeba mieć, dlatego szkolne plecaki coraz bardziej wypchane są kosmetykami, a wymagania finansowe od rodziców coraz większe.

Reklama

Generacja Z pokochała tę polską komedię romantyczną sprzed 20 lat. Film stał się viralem na TikToku

Choć od premiery „Nigdy w życiu” minęło właśnie 20 lat, o filmie z Danutą Stenką w roli głównej nadal jest głośno. A to za sprawą TikToka. Przedstawicielki i przedstawiciele generacji Z oszaleli na punkcie tej polskiej komedii romantycznej. Na czym polega jej fenomen?
Danuta Stenka i Artur Żmijewski w filmie „Nigdy w życiu”
fot. AKPA / Niemiec

Radykalna reakcja w Szwecji

Na zagrożenia dla pokolenia Sephora zareagowano w Szwecji, w sieci aptek z asortymentem beauty wprowadzono zakaz sprzedaży nieletnim

Stosowanie zaawansowanej pielęgnacji, której celem jest redukcja zmarszczek, nie jest czymś, czego potrzebuje dziecko. Nie zgadzamy się na propagowanie niezdrowych zachowań i ideałów wśród nastolatek, chcemy ograniczać negatywne zjawiska – tłumaczyła CEO Apotek Hjärtat, Monika Magnusson na łamach brytyjskiego "The Guardian".

Reklama
Reklama
Reklama