Podcast Sekspertki: Izabela Sakutova o profilaktyce raka piersi i akcji Dotykam=Wygrywam
Profilaktyka ratuje życie. Ale jednak często o niej zapominamy. Jak mieć ją w głowie nie tylko w październiku? Opowiada nam Izabela Sakutova, autorka akcji Dotykam=Wygrywam, która od 10 lat walczy o to, byśmy miały zdrowe piersi.
W tym artykule:
Mamy październik. Trwa ogólnopolska kampania społeczna DOTYKAM=WYGRYWAM. To już 10. (!) jubileuszowa edycja. W gronie ambasadorek znalazły się m.in.: Beata Sadowska, Daria Widawska, Natalia Przybysz, Justyna Szyc-Nagłowska, Karolina Cwalina-Stępniak czy dziewczyny z inicjatywy Akcja Menstruacja. I wiele, wiele innych wspaniałych kobiet!
Akcja DOTYKAM=WYGRYWAM
Samobadanie piersi to nawyk, który może uratować życie podkreślają organizatorki kampanii. Rak piersi to najczęściej występujący u kobiet w Polsce nowotwór. W 2020 roku, według Krajowego Rejestru Nowotworów prowadzonego przez Centrum Onkologii, diagnozę „ma pani raka piersi” usłyszało 24644 kobiet. Aż 8805 z nich zmarło z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Dlatego też Izabela Sakutova od 10 lat zaprasza do akcji DOTYKAM=WYGRYWAM gwiazdy i influencerki, by zwiększać w naszym kraju świadomość konieczności wdrożenia nawyku samobadania piersi jako skutecznej metody profilaktyki raka piersi. Ze swoim zespołem stworzyła też #BIUSTOapkę czy stara się, by edukacja na temat profilaktyki pojawiała się w szkołach, jak i w salonach z bielizną!
Posłuchaj podcastu Sekspertki z Izabelą Sakutovą
Więcej o akcji, o tym jak można ją wesprzeć, na czym polega, jak i o tym, dlaczego profilaktyka jest tak ważna, jak pamiętać o niej na co dzień, nie tylko w październiku, opowiada w kolejnym odcinku podcastu Sekspertki Izabela Sakutova.
7 odcinka podcastu Sekspertki możecie posłuchać również na Spotify.
Izabela Sakutova
Izabela Sakutova to międzynarodowa ekspertka brafittingu i prezeska Fundacji „Wsparcie na Starcie”, przy wsparciu bieliźnianej marki Panache, specjalizującej się w produkcji biustonoszy w szerokiej skali rozmiarowej. Izabela jest autorką kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, która ma miejsce co roku w październiku.