Konkursy na Facebooku - jak poprawnie je przeprowadzić?
Konkursy na Facebooku są świetną rozrywką dla użytkowników platformy, a proponowane przez organizatorów nagrody zachęcają do wzięcia w nich udziału. Specjaliści od prowadzenia social mediów często posiłkują się nimi, aby podnieść aktywność użytkowników lubiących dany fanpage. Jak zrobić konkurs na FB? Wyjaśniamy.
- Iga Pejas
W tym artykule:
- Jak zrobić konkurs na FB?
- Konkursy na Facebooku - przykłady
- Regulamin konkursu FB
- Darmowy program do losowania zwycięzcy
Chcesz zostać uczestnikiem tego typu loterii, ale boisz się, że może być niezgodna z prawem? Zastanawiasz się, czy konkursy na Facebooku są prawdziwe? Tak, jeśli są prowadzone zgodnie z regulaminem serwisu, a ich organizatorem są rzetelne strony, możesz bez obaw brać w nich udział. Jeśli jednak sposób wyboru zwycięzcy lub treść zadania konkursowego jest dla ciebie niejasna i podejrzana, omijaj je szerokim łukiem.
Sama organizacja konkursu to świetny sposób na zwiększenie zasięgów stron, a także szybkie wypromowanie marki. Specjaliści od prowadzenia social mediów często posiłkują się nimi, aby podnieść aktywność użytkowników lubiących dany fanpage. Jak zrobić konkurs na FB? Nie ma na to niestety jednego, uniwersalnego przepisu. To, jak będzie wyglądało zadanie konkursowe, zależy przede wszystkim od tematyki strony i oczekiwań obserwatorów. Pomysł na konkurs powinien być przede wszystkim kreatywny i związany z profilem danego fanpage’a. Post konkursowy powinien być też czytelny i przejrzysty, aby wzbudzać zaufanie potencjalnych uczestników.
Prowadzenie i obsługa fanpage na Facebooku. Od czego zacząć?
Social media są świetnym narzędziem do promowania twojego projektu czy marki. Stworzenie społeczności, aktywnie udzielającej się na stronie związanej z daną osobą czy firmą, jest jednym z najlepszych sposobów na marketing. Zastanawiasz się, co to jest fanpage i jak możesz go założyć? Chcesz wiedzieć, jak dobrze prowadzić Facebooka firmy? Czytaj dalej.Jak zrobić konkurs na FB?
Organizacja konkursu na Facebooku nie jest trudnym zadaniem. Najważniejszym etapem jest stworzenie ciekawego zadania konkursowego. Najlepiej, żeby pasowało do profilu twojej strony. Jeśli twój Facebook fanpage skupia miłośników tematyki beauty, zadanie konkursowe powinno być związane z zagadnieniem. Ważna jest tutaj też dobra identyfikacja wizualna. Opis konkursu powinien zawierać też zdjęcie czy grafikę, która będzie przykuwać uwagę użytkowników serwisu. Kolejną rzeczą, o którą musisz zadbać, są nagrody. Co chcieliby wygrać twoi obserwatorzy? Na jaką pulę nagród może pozwolić sobie twoja marka? Pamiętaj, że aby zachęcić wystarczającą ilość osób do wzięcia udziału w przedsięwzięciu, musisz zainwestować w warte zachodu nagrody dla zwycięzców. Ostatnią, ale bardzo ważną rzeczą, o której nie możesz zapomnieć, jest stworzenie czytelnego regulaminu konkursu. W jednym z akapitów poniżej znajdziesz informacje, co powinno się w nim znajdować.
Zdjęcie profilowe na facebooka: jak wybrać i zrobić odpowiednie? Jakie są rekomendowane wymiary zdjęć profilowych?
Wybór profilowego na media społecznościowe może być nie lada wyzwaniem. To pierwsza rzecz, na którą zwracamy uwagę po wejściu na czyjś profil. Jakie w takim razie powinno być dobre zdjęcie profilowe na FB? Czy istnieją ograniczenia dotyczące rozdzielczości obrazu ? PodpowiadamyKonkursy na Facebooku - przykłady
Popularne konkursy na Facebooku opierają się zazwyczaj na dodawaniu przez uczestników tekstowych lub zdjęciowych komentarzy pod postami. Na pewno ważna jest kreatywna identyfikacja wizualna, która przyciągnie uwagę dużej ilości osób. W ten sposób jakiś czas temu konkurs zorganizowała marka Heinz, czyli popularny producent sosów do potraw. Fanpage wstawił na swoją tablicę abstrakcyjne zdjęcie słonia (widocznie przerobione w programie graficznym!), które od razu spotkało się z dużą ilością reakcji. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu nowej wersji śmiesznego obrazka. Większość użytkowników podeszła do tematu z dystansem, ale zdarzały się też negatywne komentarze. Trzeba jednak pamiętać, że nawet one spełniły swoją funkcję, czyli zwiększenie zasięgów strony. Fajnym pomysłem na konkurs była też akcja promocyjna firmy DecoMorreno. Marka wykorzystała w tym celu real time marketing, i stworzyła zadanie konkursowe związane z popularnym w tamtym okresie memem internetowym. Zadaniem dla uczestników było wymyślenie fabuły książki autorstwa znanego pisarza DecoMorreno. Konkurs spotkał się z setkami pozytywnych opinii i skutecznie zaangażował użytkowników.
Natomiast przykładami źle zorganizowanych konkursów są wszystkie przedsięwzięcia niezgodne z regulaminem Facebooka. Jaki czas temu portal wprowadził ograniczenia, zgodnie z którymi częścią zadania nie może być publikacja konkursu na tablicach uczestników. Aktualne konkursy na Facebooku nie mogą zawierać zadań typu „Udostępnij - polub - zaproś znajomych”. Tego rodzaju działania są niezgodne z postanowieniami platformy, a nietrzymanie się zasad regulaminu może nieść za sobą poważne konsekwencje prawne.
Jak odblokować kogoś na fb? Przewodnik krok po kroku
Zablokowałaś kogoś w ułamku sekundy, ale jak odblokować kogoś na fb? Rozumiemy, że podjęłaś decyzję spontanicznie, zmieniłaś zdanie i jednak chcesz odblokować osobę, która zaszła ci za skórę. O nic się nie martw - blokada nie jest permanentna. Właśnie dla ciebie przygotowaliśmy poradnik, w którym krok po kroku tłumaczymy, jak odblokować kogoś na Facebooku.Regulamin konkursu FB
Pamiętaj, że każdy konkurs organizowany na Facebooku musi mieć regulamin. Nie musisz zamieszczać jego całości w poście konkursowym: wystarczy, że dodasz go w notatce albo na swojej stronie internetowej tak, aby każdy z użytkowników miał do niego swobodny dostęp. W regulaminie twojego konkursu powinny znaleźć się następujące informacje:
- Szczegółowe dane osoby lub firmy, która jest organizatorem konkursu.
- Klauzula, że konkurs nie jest organizowany przez Facebooka.
- Warunki uczestnictwa w konkursie, czyli informacja, kto może brać w nim udział (na przykład czy są jakieś ograniczenia wiekowe).
- Przebieg konkursu, czyli informacje o tym, ile dokładnie będzie trwał, w jakich datach jest organizowany, na czym konkretnie polega zadanie konkursowe i jakie są nagrody.
- Klauzula dotycząca praw autorskich dla uczestników konkursu.
- Informacja prawna dotycząca przetwarzania danych osobowych uczestników konkursu.
- Informacja na temat możliwości ewentualnej reklamacji.
Szczegółowe opisanie wszystkich tych punktów może zająć ci trochę czasu, jednak nie martw się. Możesz zawsze posiłkować się gotowymi wzorami regulaminów dla konkursów na FB, które bez problemu znajdziesz w Internecie.
Darmowy program do losowania zwycięzcy
Konkursy, w których zwycięzca ogłaszany jest w formie losowania, są nazywane loteriami. Ich organizacja ma wiele plusów, jednak trzeba mieć na nią oddzielne zezwolenie. Chęć organizacji loterii powinna zostać zgłoszona izbie celnej, ponieważ tego typu konkursy podlegają pod ustawę o hazardzie. Ponadto losowanie na FB musi zostać przeprowadzone w przejrzysty sposób - tak aby użytkownik nie miał wątpliwości co do uczciwości całego przedsięwzięcia. Z pomocą przychodzą tutaj programy do losowania zwycięzcy, które są bardzo często wybierane przy rozstrzyganiu loterii w Internecie. Darmowy program do losowania bez problemu znajdziesz w przeglądarce internetowej lub sklepach z aplikacjami na urządzenia mobilne. Pamiętaj, żeby używać tylko sprawdzonych i dobrze ocenianych programów (na przykład Web4you), aby zapobiec przypadkowemu ściągnięciu złośliwego oprogramowania na swój komputer czy smartfon.