Reklama

Warszawa, 22 lutego 2022 r. – Klarna, wiodący globalny bank detaliczny oraz dostawca płatności i usług zakupowych pomagających konsumentom oszczędzać czas i pieniądze oraz podejmować świadome decyzje zakupowe, ogłosiła dziś plany wprowadzenia do Polski dwóch swoich najszybciej rozwijających się produktów. To klub bonusów Klarny, czyli program lojalnościowy z nagrodami dla użytkowników spłacających terminowo swoje zobowiązania oraz metoda płatności Pay Now (“Zapłać Teraz”).

Reklama

- Wprowadzając usługę „Zapłać Teraz”, Klarna zaoferuje konsumentom możliwość natychmiastowej, pełnej płatności. Ta opcja dołączy do obecnej już w Polsce usługi “Zapłać za 30 dni”, gdzie konsumenci mają możliwość odroczenia płatności bez żadnych odsetek i opłat. Nowa usługa oznacza dla kupujących dodatkowy wybór, jeszcze lepszą kontrolę oraz większą elastyczność przy płatnościach za zakupy. Z kolei klub bonusów Klarny gwarantuje nagrody za sumienność i odpowiedzialność zakupowiczów, premiując dokonywanie przez nich płatności na czas. Nagradzamy wszystkie terminowo opłacone zakupy, od tych większych po te codzienne, takie jak płatności za usługi mobilności miejskiej, rozrywkę czy dostawę jedzenia – podkreśla Sebastian Siemiątkowski, CEO i współzałożyciel Klarny.

Nagradzając konsumentów za każdą dokonaną w terminie płatność, Klarna ma ambicje stać się najpopularniejszą metodą płatności w Polsce.

- Tylko w 2021 r. uczestnicy naszego programu lojalnościowego wymienili ponad 35 mln USD na nagrody i to bez konieczności płacenia jakichkolwiek składek członkowskich lub innych opłat. To mocno wyróżnia nas na tle np. programów lojalnościowych, oferowanych do kart kredytowych – zaznacza Łukasz Dwulit, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Klarna w Polsce. - Dzięki naszemu klubowi bonusów część każdej wydanej przez użytkownika złotówki wraca do niego, gdy tylko terminowo płaci on za swoje zakupy. Klarna od początku swojej działalności promuje odpowiedzialne postawy zakupowe i wspiera konsumentów w świadomym zarządzaniu ich wydatkami. Teraz, dzięki swojemu programowi lojalnościowemu będzie ich za to także nagradzać – wyjaśnia Łukasz Dwulit.

Jak działa klub bonusów Klarny

Od czasu uruchomienia klubu bonusów Klarny we wrześniu 2020 r. korzysta z niego już ponad 4 mln konsumentów ze Stanów Zjednoczonych i Australii. Tylko w ostatnim kwartale dołączył do niego aż 1 mln nowych użytkowników, zachęconych korzyściami oraz jasnymi i przejrzystymi zasadami klubu. Teraz jego zasięg rozszerzy się na Polskę i 8 kolejnych rynków Klarny.

Jak zdobywać korzyści w klubie bonusów Klarny? Korzystający z programu dostają punkty za każdą, terminową płatność z Klarną - bez względu na to, czy korzystają z opcji “Zapłać Teraz” czy “Zapłać za 30 dni”. Po zalogowaniu się do aplikacji Klarna, zdobyte w ten sposób punkty można łatwo wymienić na produkty ze sklepów topowych, globalnych marek. Członkowie programu otrzymują również dostęp do ekskluzywnych ofert i wyjątkowych zniżek u wyselekcjonowanych sprzedawców. Dodatkowo, w ramach międzynarodowej ekspansji klubu bonusów, w aplikacji pojawią się również “Missions”. To drobne, ale angażujące zadania, po wykonaniu których konsumenci zdobywają dodatkowe punkty. „Missions” mają na celu zachęcenie użytkowników do odkrywania mnogości funkcji aplikacji Klarny i do świadomego zarządzania swoimi finansami.

Jak działa Pay Now (“Zapłać Teraz”)

Wkrótce na polskim rynku zadebiutuje również popularna metoda płatności Klarny „Zapłać Teraz” (“Pay Now”). W jej ramach Klarna umożliwi konsumentom natychmiastową, pełną płatność zaledwie jednym kliknięciem – wszędzie tam, gdzie rozwiązania Klarny są dostępne. Konsumenci, podłączając swoją istniejącą kartę płatniczą do osobistego konta w Klarnie, zapłacą bezpiecznie, od razu i w całości za swoje zamówienia u każdego sprzedawcy, przyjmującego płatności Klarny.

Wprowadzenie usługi “Zapłać Teraz” jest zarazem częścią zmian w procesie checkoutu z Klarną, które zostaną wdrożone u wszystkich współpracujących z nią sprzedawców detalicznych. Zapewnią one spójne i pozytywne doświadczenia dla konsumentów za każdym razem, gdy wybiorą oni płatność z Klarną. Głównym elementem nowego procesu checkoutu jest tzw. “review screen” - przejrzysty dla użytkownika ekran przeglądu wszystkich zamówień, harmonogramu płatności, jak i wybranego źródła finansowania. Co więcej, w chwili płatności dane rozliczeniowe klienta zostaną już wstępnie wypełnione, a preferowana przez niego opcja płatności zostanie ustawiona jako domyślna, umożliwiając obsługę jednym kliknięciem.

Wprowadzenie w Polsce nowych, ale sprawdzonych na innych, bardzo wymagających rynkach produktów i funkcji Klarny łączy się z niedawną premierą aplikacji zakupowej Klarny. Ta aplikacja, zaprojektowana w formule “all-in-one” (“wszystko w jednym”) jest już używana przez ponad 45 mln konsumentów z całego świata, w tym z Polski. Umożliwia ona robienie zakupów z Klarną w dowolnym sklepie internetowym. Rozwój i wprowadzanie nad Wisłą nowych produktów Klarny to kolejne elementy strategii rozwoju firmy w Polsce i napędzania wzrostu liczby polskich użytkowników jej rozwiązań - zarówno wśród konsumentów, jak i merchantów.

Reklama

Klarna zadebiutowała w Polsce w sierpniu 2021 r. ogłaszając współpracę z H&M by następnie wdrażać swoją usługę u kolejnych merchantów. W ostatnim czasie Klarna wprowadziła też na polski rynek m.in. rozwiązanie “Zapłać za 30 dni” w sklepach stacjonarnych. Firma nawiązała także współpracę z platformą e-commerce IdoSell, tak, aby umożliwić ponad 6500 sprzedawcom internetowym w Polsce oferowanie swoim klientom elastycznych, wygodnych i bezpiecznych opcji płatności.

Reklama
Reklama
Reklama