KFC rezygnuje z mięsa!
Na razie tylko na tydzień i w jednej restauracji KFC, ale to i tak dość rewolucyjny krok biorąc pod uwagę podstawę menu popularnej sieci fast foodów.
- Redakcja
Brak mięsa w fast-foodach przestaje być zaskoczeniem. Wegetariańską alternatywę ma w swojej ofercie zarówno McDonald’s (Burger Drwala), jak i Burger King (Rebel Whooper). Z kolei w KFC, który od założenia sieci, czyli lat 50. Ubiegłego wieku kurczakiem stoi niezmiennie, jedną z najpopularniejszych kanapek jest Burger Halloumi. A kto woli wrapy, w KFC można zjeść też Twister Halloumi. Czy jest szansa na to, że w tej amerykańskiej sieci fast-foodów niebawem będzie jeszcze więcej bezmięsnych opcji? Biorąc pod uwagę fakt, co niebawem zadzieje się w jednej z restauracji KFC, jest to bardzo prawdopodobne.
KFC postanowiło zrezygnować z mięsa w jednym z lokali. A dokładnie w Rotterdamie, by promować holenderską kampanię „Week Without Meat”. Od 9 do 15 marca wszystko, co będzie można zjeść w tej restauracji, zawierać będzie zamiennik mięsa o nazwie Quorn. Powstaje on z mykoprotein pochodzących z grzybów Fusarium venenatum i zawiera białko, błonnik oraz posiada wiele nasyconych kwasów tłuszczowych.
McDonald’s wypuścił świeczki o zapachu jednej z waszych ulubionych kanapek. Skusicie się? >>>
KFC bez mięsa? Sieć restauracji zastąpi je roślinnym składnikiem Quorn
Quorn trafi do menu KFC i pojawi się w kanapce Chickenless Chicken Burger wraz z mieszanką 11 ziół i przypraw. Do tej pory dostępny był w restauracjach w Wielkiej Brytanii, nie tylko w KFC, bo również w Pizza Hut, Costa Coffee i Gregs. Co więcej, do oferty ponad 80 lokali KFC w Stanach Zjednoczonych trafią roślinne nuggetsy z roślinnym kurczakiem produkowanym przez Beyond Meat.
Co sądzicie o takim kroku ze strony KFC? Akcję chwali Karolina Kosno, rzecznik ProVeg Polska. – W sieciach fast-foodów pojawia się coraz więcej bezmięsnych opcji, jednak całkowita rezygnacja z mięsa to pionierskie podejście. Świadomość społeczna na temat środowiskowych i zdrowotnych konsekwencji spożywania mięsa szybko rośnie. Ruch KFC to historyczny moment, który może stać się inspiracją dla innych globalnych marek.