Reklama

W tym artykule:

  1. Bycie sobą to nie lada wyzwanie
  2. Estée Lauder chce być blisko kobiet
  3. Dbanie o wygląd a samoakceptacja
Reklama

Bycie sobą to nie lada wyzwanie

"Dziewczynka powinna być grzeczna, miła i potulna" – większość z nas prawdopodobnie usłyszała kiedyś te słowa. Rozrabianie oraz głośne wyrażanie swoich myśli i opinii było bowiem przeważnie zarezerwowane dla chłopców. Dziś podejście do wychowania dzieci nieco się zmieniło, ale duża część dzisiejszych 20-kilkulatek wciąż ma głęboko zakorzenione przekonanie, że nie powinny się odzywać nieproszone i zanadto "wychylać". A może wcale nie chcemy być grzeczne? Może właśnie bycie niepokorną i nieposłuszną jest naszym prawdziwym "ja" i pozwala uwolnić nasze pokłady kreatywności?

Bo o bycie sobą w tym wszystkim chodzi. Niby nic prostszego, bo przecież kim mamy być, jeśli nie sobą, ale tak się nam tylko wydaje. Co chwila zakładamy różne maski - żeby się podobać i żeby sprostać oczekiwaniom otoczenia. Wiadomo, że nigdy się ich całkowicie nie pozbędziemy, bo przecież "żyjemy w społeczeństwie", ale nie próbujmy na siłę być lepszymi wersjami samych siebie. To droga donikąd. Ten czas i wysiłek warto zainwestować w inne rzeczy: naukę akceptowania siebie, rozwijanie zainteresowań czy self-care.

Estée Lauder chce być blisko kobiet

Nie zawsze potrafimy dojść do tego same i nie ma absolutnie nic złego w tym, że potrzebujemy wsparcia. Na szczęście istnieją świetne inicjatywny społeczne, które wspierają kobiety w budowaniu pewności siebie, bez względu na oczekiwania stawiane im przez innych, życiowe wybory czy utarte stereotypy. Jedną z nich jest projekt #jESTEEmSobą stworzony przez Estée Lauder - markę, która powstała z myślą o kobietach i chce jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby. Robi to nie tylko poprzez swoje produkty, ale również za pomocą realnych działań.

Kampania jESTÉEm sobą została zainspirowana badaniami na temat pewności siebie wśród młodych Polek przeprowadzonymi przez markę wraz z Kołem Naukowym Psycholog w Biznesie działającym na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, pod nadzorem prof. dr hab. Andrzeja Falkowskiego. Wzięło w nich udział ponad 2500 respondentek. Badanie miało na celu zidentyfikowanie czynników, które mają wpływ na pewność siebie oraz odpowiedź na pytanie, w jaki sposób kobiety postrzegają pojęcie pewności siebie. Marce Estée Lauder zależało również na poznaniu wartości, którymi kierują się młode kobiety - jakie są ich cele, potrzeby oraz pasje, a także w jaki sposób postrzegają siebie i innych. Wyniki badania zostały udostępnione m.in. na esteelauder.pl/jesteem-soba.

Dbanie o wygląd a samoakceptacja

W ramach projektu Estée Lauder wspomaga Fundację Sukcesu Pisanego Szminką, która od 14 lat kompleksowo wspiera kobiety w rozwoju osobistym i zawodowym. Marka przekaże jej 10 zł ze sprzedaży (w okresie 1-30 września 2022 r.) każdej kolekcjonerskiej buteleczki kultowego podkładu Double Wear Stay-in-Place. Limitowana edycja dostępna jest w 15 bestsellerowych odcieniach. Projekt graweru oraz ilustracji na opakowaniu zewnętrznym powstał we współpracy z ilustratorką Magdaleną Pankiewicz.

Reklama


W ramach projektu, przy współpracy z HerImpact, powstała również seria czterech rozmów, podczas których prowadząca - Nicole Petters z HerImpact - omawia z gośćmi wyniki badań i wraz z nimi zastanawia się, jakie czynniki mogą wpływać na poczucie własnej wartości, jakie są determinanty pewności siebie, czy zmieniają się one w ciągu naszego życia oraz czy dbanie o wygląd i robienie makijażu może skutecznie wpłynąć na samoakceptację. Materiały są dostępne na kanałach IG @esteelauderpoland oraz @herimpact.co.

Limitowaną edycję podkładu Double Wear można znaleźć na esteelauder.pl, w salonach firmowych Estée Lauder, perfumeriach stacjonarnych Douglas, na douglas.pl, w perfumeriach stacjonarnych Sephora oraz na sephora.pl.

Reklama
Reklama
Reklama