Reklama

Poprzednie logo, z którym wszyscy kojarzyli Instagram, to wizerunek starego aparatu fotograficznego z tęczowym elementem w lewym, górnym rogu. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli marek i po prostu całkiem udana grafika, która posłużyła jako inspiracja do robienia strojów na Halloween, lukrowanych ciastek i makijaży - wszystko oczywiście prezentowane było później na Instagramie.

Reklama

Nowa ikonka odchodzi od dosłownej prezentacji aparatu. Zamiast niego pojawia się nawiązujący do niego zaokrąglony kształt z soczewką w środku, który umieszczony jest na kolorowym tle z gradientem. Kolory tego tła przypominają zachód słońca - to pomarańczowy, żółty, różowy i fioletowy.

Informację o zmianie logo podał Ian Spalter odpowiedzialny za design, a w sieci pojawił się film wyjaśniający proces powstawania tego projektu. Szybko rozpoczęła się dyskusja na temat tego, czy powinno się zmieniać tak charakterystyczne symbole - w końcu to właśnie dzięki nim marka staje się rozpoznawalna i budzi w użytkownikach określone emocje. Spalter wyjaśnił jednak, że stare logo nawiązywało do starych filtrów na Instagramie, które miały postarzać zdjęcia i nadawać im charakter retro. W tej chwili oczekujemy od aplikacji czegoś innego - ma być nowoczesna, szybka i aktualna,a takie konotacje ma według dyrektora artystycznego Instagramu nowe logo. Zmiany są z pewnością związane z szerszą strategią Marka Zuckerberga.

Właściciel Facebooka, który ostatnio udoskonala panel "reakcji" w swoim sztandarowym projekcie (więcej o reakcjach na Facebooku tutaj >>>), od ponad roku jest także właścicielem Instagramu. Wtedy też rozpoczęły się znaczące zmiany wewnątrz aplikacji - od wyczekiwanego przez reklamodawców wprowadzenia reklam, po nowe filtry i dodatkowe aplikacje powiązane bezpośrednio z Instagramem, jak Boomerang pozwalający na tworzenie GIF-ów. W porównaniu do tych zmian, zmiana logo i wewnętrznego layout'u aplikacji wydaje się mało znacząca. A jednak taka jest.

Reklama

Zobaczcie, jak wyglądał proces rysowania nowego logo i zagłosujcie w naszej sondzie poniżej.

Reklama
Reklama
Reklama