Reklama

Jest na rynku kilka, no dobrze, może kilkanaście marek, których nazw wymówienie może sprawić problem. No chyba, że nigdy nie mieliście żadnych wątpliwości, jak powiedzieć Leroy Merlin albo Huawei, to szacun! Okazuje się, że z markę IKEA, która wydawałoby się, że ma najprostszą do wymówienia nazwę, też wcale nie jest tak łatwo. Zapewne podobnie, jak my, mówicie tak, jak jest napisane - po prostu IKEA. Ale być może wielokrotnie zastanawialiście się, czy nie powinniście brzmieć, jak Amerykanie, czyli wypowiadać IKEA "Aj-ki-ja". Możecie, ale nie oznacza to, że będziecie w 100% poprawni. Ponieważ najwłaściwsza wymowa słynnej szwedzkiej sieciówki z meblami i akcesoriami do wyposażenia wnętrz, powinna brzmieć "Ii-ki-a". Tak, jak mówią to oczywiście Szwedzi. Trochę trudno nam uwierzyć w to, że po przeczytaniu tego tekstu nagle w zwyczaj wejdzie Wam wymawianie IKEA właśnie w ten sposób. Dlatego najbezpieczniej i bardzo poprawnie, jak potwierdzają pracownicy marki ze Szwecji, wypowiadać wersję angielską. Nikt jednak z samej IKEI nigdy nie zasugerował nam, że wymawiając IKEA po prostu IKEA, na przykład w reklamach, robimy błąd. Wychodzimy więc z założenia, że taka wersja, nie dość, że najprostsza, to również jest akceptowalna.

Reklama

Kilka faktów o IKEA, o których prawdopodobnie nie mieliście pojęcia >>>

Przy okazji warto wspomnieć, że w Warszawie powstaje kolejny, trzeci sklep IKEA. Będzie on mieścił się, wyjątkowo, w ramach innego sklepu - centrum handlowego Blue City. Obejmować będzie dwa poziomy: 0 i +1 oraz zajmie powierzchnię ok. 4800 m2. Choć to zdecydowane mniej, niż w przypadku tradycyjnych salonów, jak choćby te w Jankach czy Targówku, ograniczona przestrzeń zdecydowanie nie będzie stanowiła problemu, by swobodnie zapoznać z pełną ofertą produktów i rozwiązań IKEA. Wszystko to dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi technologicznych, które ułatwią dokonywanie zakupów, a także zainspirują ich do kreatywnego oraz funkcjonalnego urządzania przestrzeni. Na terenie sklepu IKEA w Blue City nie zabraknie oczywiście przestrzeni IKEA Food. Co więcej - pojawi się ona w zupełnie nowej odsłonie! „Połączony zostanie w niej koncept kawiarni i bistro, oferując między innymi kanapki, wegetariańskie hot-dogi i koktajle, a także tradycyjne szwedzkie potrawy, takie jak kultowe klopsiki czy bułeczki cynamonowe" - zapowiada IKEA. Otwarcie trzeciej warszawskiej IKEI planowane jest jeszcze w tym roku.

Reklama

10 najlepiej sprzedających się rzeczy w IKEA >>>

Reklama
Reklama
Reklama