“I decided not to decide.” nowa odsłona polskiej marki torebek Mandel
Mocna, wyrazista, świeża – nowa komunikacja polskiej marki Mandel przyciąga wzrok i jest początkiem idei „I decided not to decide.”. Polski brand znany z oryginalnych torebek debiutuje zmienionym logotypem, a całej zmianie identyfikacji wizualnej towarzyszy kampania Mandel Collection Lunch.
Wprowadzając ideę „I decided not to decide.” marka Mandel komunikuje mnogość i różnorodność modeli, co daje możliwość Klientkom na wybór swojej ulubionej torebki bądź serii torebek. Nowej odsłonie komunikacji towarzyszy kampania Mandel Collection Lunch ze zdjęciami autorstwa Loli Banet. Sesja została zainspirowana nazwami i kształtami torebek Mandel, noszącymi nazwy: Almond, Dumpling, Croissant, Cannolo czy Fortune Cookie. W myśl nowej idei „I decided not to decide.”, kampania obrazuje zabawę motywami związanymi z jedzeniem i „trudnymi” decyzjami związanymi z jego wyborem. Użyte w scenografii nowoczesne rzeźby masła, łyżki czy puddingu będzie można obejrzeć w nowo otwartym pop-up’ie Mandel przy ul. Nowy Świat 2 w Warszawie. Marka zaprasza do swojego świata inspiracji w formie galerii sztuki otwartej do końca grudnia br.
Nowe logo marki Mandel pozostaje proste i jednocześnie utrzymane w trendach na światowym rynku mody. Bazą jest klasyczna forma, ale bardziej skondensowana, grubsza z oszczędną w detalach typografią. To długo wyczekiwana zmiana przez Monikę Kalicińską kreatorki marki, która czekała na odpowiedni moment, by zaskoczyć stałe Klientki i zaciekawić swoimi projektami nowe. Znana z dokładności i perfekcyjności właścicielka, nie tylko zbierała inspiracje, ale też szukała nowych, satysfakcjonujących rozwiązań w produkcji. Ostatecznie do klasyków Mandel dołączyły trzy nowe propozycje: Fortune Bag, Lotus Bag, Cannolo. W kilku znanych już modelach, takich jak Dumpling, Almond, Mandel Bag czy Pouch, zmieniono skórę. Projekty zyskały: faktury takie jak raffia, oryginalne okucia, a nawet nowe nazwy. Pośród ponadczasowych stonowanych kolorów wprowadzono limonkową barwę skóry. Założycielka, planując zmiany w firmie, postanowiła zastosować w produkcji nowy rodzaj skór - bardziej nowoczesny w wyglądzie, i trudniejszy do zdarcia na co dzień.
„Mandel zmienia się razem ze mną - mówi Monika Kalicińska, założycielka marki Mandel. „Pierwsza identyfikacja powstała 8 lat temu, kiedy byłam jeszcze architektem krajobrazu. Lubiłam prostą, wręcz architektoniczną klasykę i minimalizm, i to wszystko odzwierciedlał Mandel. W ciągu ostatnich lat zmienił się mój gust, moje wyobrażenie o modzie, i poczułam, że tej zmiany potrzebuje też logo i komunikacja. Przede wszystkim marka dorosła, stała się odważniejsza, bardziej bezkompromisowa. Ale wciąż ponadczasowa.”- podkreśla.
Zmiany wprowadzane w marce Mandel wyznaczają świeży kierunek w myśleniu o projektach torebek. Autorką nowej identyfikacji wizualnej jest Kaja Dobrzańska. Założony przez nią kolektyw kreatywny Good Goods Club pomógł opracować koncept kampanii i komunikację wizualną marki.
Kampania startuje wraz z otwarciem pop-up store’u MANDEL 15 września 2023 roku.
Pop-up store na Nowym Świecie 2 w Warszawie można odwiedzać do końca grudnia tego roku.