Mechanika wydarzenia wykorzystywała aplikację Coffee Race App, znaną do tej pory z serii inicjatyw o bardziej miejskim charakterze, wspierających lokalne kawiarnie i promujących przemieszczania się po mieście rowerem. Zgodnie z hasłem „The Great Nearby” celem oudoorowej edycji Fjällräven x Coffee Race było wyciagnięcie uczestników na tereny zielone, za miasto i wzbudzenie zainteresowanie turystyką rowerową w najbliższej okolicy.

Na terenie Warszawy i w Kampinoskim Parku Narodowym czekało na nich 11 punktów kontrolnych z kodami QR, które należało zeskanować za pomocą aplikacji Coffee Race.
Uczestnicy sami decydowali, ile punktów chcą zaliczyć i w jakiej kolejności chcą to zrobić – mieli na to 7 godzin. W zależności od wybranej strategii musieli pokonać od około 20 km do nawet ponad 100 km. Ponad 60% uczestników pokusiło się o zaliczenie wszystkich 11 punktów.

Na punkcie-mecie w sklepie 8a.pl, oprócz kawy i strefy relaksu, czekały na nich gwarantowane nagrody za zeskanowanie co najmniej 3, 8 lub wszystkich 11 punktów. Dodatkowo w ramach wydarzenia można było wziąć udział w warsztatach bikepackingowych oraz warsztatach z parzenie kawy za pomocą AeroPress.

Fjällräven od czasu powstania robi wszystko, aby wzbudzać zainteresowanie turystyką i aktywnościami na łonie przyrody. Od kilku lat również tymi na rowerze. Organizując Fjällräven x Coffee Race, chcieliśmy pokazać jak łatwo i szybko, nawet mieszkając w dużym mieście można eksplorować outdoorowe miejsca w najbliższej okolicy. Patrząc na frekwencję i pozytywny odzew uczestników, chyba nam się to udało – mówi Jakub Rymowicz, Country Manager w Fenix Polska, dodając: Chyba pomyślimy nad kolejną edycją.

Wsparcia, w postaci nagród oraz przestrzeni do przeprowadzenie warsztatów, udzielił sklep turystyczny 8a.pl. Za koncepcję i organizację wydarzenia odpowiadała agencja Snow PR.

Materiał promocyjny marki Fjällräven