Converse kontynuuje działania na rzecz społeczności LGBTQIA+
Miesiąc Dumy za nami, ale koniec czerwca nie oznacza zwieńczenia aktywności Converse na rzecz społeczności LGBTQIA+. W minionym miesiącu marka nie tylko wzięła udział w warszawskiej i poznańskiej Paradzie równości i zorganizowała pride’ową imprezę, ale rozpoczęła także długofalową współpracę z Grupą Stonewall.
- Współpraca reklamowa
Przejęcie heteronormatywnej przestrzeni klubu Sogo
W przeddzień Parady Równości w Warszawie, 16 czerwca, Converse przejął heteronormatywną przestrzeń popularnego klubu Sogo by stworzyć dla społeczności wyjątkowe, bezpieczne miejsce do wspólnej celebracji. Jeszcze przed startem części oficjalnej na uczestników czekały warsztaty z voguingu i zajęcia kreatywne z przygotowywaniem banerów z Loesje.
Proud To Be_Party miało formę otwartej imprezy prowadzonej przez Shady Lady, podczas której odbyły się występy taneczne przygotowane przez Madlen Revlon i Gigi Revlon, a w przerwach można było skorzystać z obecności Wrózbity Macieja, który przepowiadał przyszłość podczas indywidualnych sesji. Wisienkę na torcie stanowił pokaz kolekcji Tomasza Armady stworzonej z upcyklingowanych ubrań Converse.
Marka Converse była obecna podczas Parady Równości w Warszawie i Poznaniu, gdzie w dedykowanych strefach umożliwiała skorzystanie ze strefy beauty prowadzonej przez Misię Joachim, stworzenie własnych grafik sitodrukowych na ubraniach i wykonanie darmowych testów na HIV.
Edukacja i aktywizacja
W tym roku marka Converse podjęła decyzję o długofalowej współpracy z poznańską Grupą Stonewall - organizacją pozarządową walczącą o prawa osób LGBTQIA+. Jednym z efektów wspólnych działań jest seria dotycząca edukacji seksualnej dostępna na kanałach social media Stonewall, która odczarowuje popularne tematy tabu i odpowiada na pozornie trudne pytania w bardzo przystępny sposób.
Z okazji Pride Month Converse stworzył również autorski, limitowany magazyn w formie ZINa, który powstał we współpracy LGBTQIA+ oraz NGO’s. Opublikowane treści dotyczą seksualności, samoświadomości, coming outu czy popularnych konwenansów związanych z normami płciowymi i toksyczną męskością, a wiele z nich stanowi personalne historie autorów, które inspirują i uczą o codzienności osób nieheteronormatywnych.
Materiały powstałe w ramach ZINa są dostępne na stronie, natomiast formaty edukacyjne stworzone we współpracy z Grupą Stonewall będą sukcesywnie publikowane w Stonewall TV, na Instagramie oraz Facebooku. W ramach serii na kanałach social media pojawią się krótkie formy wideo odpowiadające na tematy związane z bezpiecznym seksem, zdrowiem seksualnym, fetyszami czy otwartymi związkami.