Reklama

Przez kabel do serca

Wiemy, że w 2022 roku mamy już do dyspozycji słuchawki bezprzewodowe, ale Tumblr-era aesthetic ciągle przeżywa drugą młodość, prawda? Na ulicach dostrzegamy mnóstwo zarówno najnowszych modeli, jak i tych bardziej tradycyjnych. Jedno jest pewne. Wszyscy chcemy na moment odciąć się od otaczającego zgiełku, szumu samochodów i krążących po głowie myśli. Wtedy posiłkujemy się głosami osób nieznajomych, a jednak dziwnie bliskich. Ukrytych za niewielkim zdjęciem profilowym, a jednocześnie widocznych jak na dłoni. Podcasty rozbrzmiewają w uszach coraz większej rzeszy Polaków. Kiedy znajomy znienacka rzuca ciekawostką o sytuacji chińskiej piłki nożnej, od razu odpowiadasz pytaniem: „Słuchałeś nowego odcinka xyz?”. Gdy przyjaciółka wraca z nieudanej randki wystarczy jedno określenie zaczerpnięte ze słownika Waszej ulubionej podcasterki, żebyś wiedziała, z jakim typem amanta miała do czynienia. Podcasty są więc doświadczeniem intymnym, a z drugiej strony kolektywnym.

Reklama

Ulegamy nim wszyscy, ale w momencie odsłuchu należą tylko do nas.

Na styku świata mody i podcastów

Widzicie tu pewną analogię z… modą? Ubrania nosimy zarówno po to, by czuć się dobrze samemu ze sobą, jak i zakomunikować coś otoczeniu. Kaszmirowy sweter może dostarczyć miłych doznań sensorycznych, ochronić przed wiatrem i dodać pewności siebie (jeśli uważamy, że w tym kolorze jest nam szczególnie od twarzy). A znajomi lub współpracownicy mają możliwość zaczerpnąć z niego nieco informacji o naszym stylu, aktualnym humorze czy nawet ulubionych filmach. Bo kto z nas nigdy nie próbował naśladować ubioru lubianych bohaterów? Nawet jeśli to porównanie wydaje Wam się naciągane, to podcasty i moda tworzą duet idealny. Przynajmniej kiedy za konsolą stoi Reserved.

A za mikrofonami prawdziwi eksperci w swoich dziedzinach i storytellingowi wyjadacze.

Polska marka postanowiła przemówić do swoich klientów i w tym celu wsparła realizację kilku projektów z różnorodnych dziedzin. I ku zaskoczeniu niektórych tylko nieduża część z nich dotyczy tego, z czym do tej pory kojarzyliśmy popularną sieciówkę. Nawet jeśli wspomniana już kilkakrotnie intymność gryzie się Wam z komunikacją skierowaną do masowego odbiorcy, jaką zwykle stosują tak duże marki, bez obaw! Podcasty są autentyczne, słucha się ich świetnie i można wyciągnąć z nich wiele dobrego. A jako że portfolio audycji spod szyldu Reserved gwałtownie się rozrasta (bez straty na wysokiej jakości), przedstawiamy krótki przewodnik po wszystkich dostępnych obecnie tytułach. Enjoy!

Przewodnik po podcastach Reserved – czego warto posłuchać?

Kolejność nie jest do końca przypadkowa, ale nie traktujcie jej również w 100% serio. Tak naprawdę każdy tytuł przyniósł nam wiele radości i ciężko było stworzyć tu typowy ranking.

„Sharing is Caring”

Kuki Krzysztof Iwanski

Nie może być inaczej. Musimy zacząć od podcastu „Sharing is Caring”. Dlaczego? Ponieważ współtworzy go Angelika Kucińska, którą mijamy na korytarzach redakcji. Angelika jest zastępczynią redaktor naczelnej „Glamour” i szefową działu Popkultura. Za mikrofonem towarzyszy jej Aga Kozak, której zawdzięczamy m.in. festiwal Kręgi. Dziewczyny skupiają się na tematach związanych z dobrostanem, relacjami i emocjami, jakie mogą pojawić się w różnych życiowych sytuacjach. Bez oceniania i krzywdzących stereotypów rozmawiają o siostrzeństwie i męskości, zdrowiu psychicznym i związkach. Z czułością i empatią mówią o śmierci i przeżywaniu żałoby po ukochanej osobie lub zwierzaku. Do premierowego odcinka drugiego sezonu zaprosiły edukatorki z Instytutu Dobrej Śmierci, z którymi wymieniły się spostrzeżeniami na temat przepracowywania trudnych emocji i wsparcia osób doświadczających stratę.

Rozmawiamy o tym, co ważne i o czym trzeba rozmawiać. Jak słusznie sugeruje tytuł podcastu – dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, i robimy to z troski o świat i ludzi.

„Blask”

Kuki Krzysztof Iwanski

Kiedy powiemy Wam, że twórcą drugiego podcastu jest Michał Zaczyński, możecie (błędnie!) założyć, że będzie opowiadał on o modzie. Otóż nie! Co prawda wokół mody kręci się zawodowe życie Michała, ale tym razem dziennikarz i bloger skupia się na pięknie ukrytym pod innymi postaciami. Z sześcioodcinkowego cyklu dowiecie się między innymi, co jest olśniewającego w podróżowaniu pociągiem i płytach winylowych. Autor przeniesie nasz także do południowych Włoch (które nazywa swoim drugim domem) i Ameryki, a także zdradzi, komu przyznałby następnego literackiego Nobla. Bywają tu momenty zabawne i takie przenoszące słuchaczy do świata marzeń. W sam raz na wakacyjne wyjazdy!

„W duecie z Harel”

Kuki Krzysztof Iwanski

Harel, weteranka w świecie blogów modowych, zaprasza do siebie gości, z którymi łączy ją wspólna pasja. Razem wymieniają się pomysłami na modę, dyskutują o polskich markach, zaskakujących początkach trendów i stereotypach. Sylwia Antoszkiewicz zdradziła tajniki pracy profesjonalnego coacha stylu. Basia Kruk opowiedziała o tym, dlaczego rzeczy wychodzą z mody i co czeka nas po pokoleniu Z. A Ewelina Dziewiela podzieliła się spojrzeniem na styl skandynawski i… japońskie rowery.

Jeśli jesteście ciekawe, dlaczego cały świat podziwia ubiór mieszkanek Kopenhagi i skąd wzięła się popularność gumowych klapek, to podcast dla Was.

„Zdrowie kobiety”

Beata Śliwińska / Barrakuz

Na koniec wracamy do tematyki zdrowia, bo tego nigdy za wiele! Być może znacie facebookową Reserved Dla Każdej z Nas. Marka stworzyła tam przyjazną przestrzeń, gdzie możemy do woli wymieniać się historiami i doświadczeniami w kobiecym gronie. W ramach rozwoju tej wyjątkowej inicjatywy powstał podcast „Zdrowie Kobiety”. Jego prowadzącą, Martę Niedźwiecką, możecie kojarzyć z innego projektu. Terapeutka seksualności i relacji znana jest słuchaczom podcastu „O zmierzchu”. Tym razem opowiada o różnych problemach zdrowotnych, w tym zaburzeniach odżywiania i hormonalnych, a także endometriozie. Użytkowniczki Facebooka dodatkowo mają możliwość głosowania na propozycje tematów odcinków, uczestnictwa w webinarach i dyskusjach. Jeśli chcecie do nich dołączyć, kliknijcie tutaj.

Reklama

Wszystkie podcasty dostępne są na najpopularniejszych platformach streamingowych, w tym YouTube czy Spotify.

Reklama
Reklama
Reklama