Reklama

Ostatnio pisałyśmy o tym, że Millenialsi często traktują social media jako pracę i źródło całkiem dobrych pieniędzy. Tak samo firmy, które dużo częściej inwestują w swój profil na Instagramie, zamiast w reklamę telewizyjną lub prasową, bo jest to po prostu tańsze i bardziej efektywne.

Reklama

Niestety (dla wszystkich, których Instagram to coś więcej niż dobra zabawa) ostatnimi czasy nasza ulubiona aplikacja zmieniła jeden ze swoich algorytmów działania i dość mocno skrzywdziła blogerów, influencerów i firmy tam działające. Mówiąc wprost – Insta obciął zasięgi, a dodatkowo automatycznie i systematycznie zaczął usuwać obserwatorów, którzy nie są aktywni na danych profilach (nie lajkują, nie komentują postów, czy nie oglądają Insta Story).

ZOBACZ TAKŻE: Millenialsi kochają te aplikacje! >>>

My przygotowałyśmy dla was pięć wskazówek, dzięki którym Wasz profil zacznie odwiedzać więcej osób. Są tylko dwa wymogi: konto musi być publiczne i przełączone na opcję biznesową.

1. W ciekawy sposób uzupełnij bio swojego profilu

Bio to nic innego jak instagramowy opis wyświetlany pod waszą nazwą. Warto umieścić tam jak najwięcej informacji o was lub o waszej firmie – adres mailowy, zakres działania firmy bądź zainteresowania.

2. Dodawaj zdjęcia i wideo o wysokiej jakości i w przemyślany sposób

Pamiętajcie, że po wejściu na wasz profil, obserwatorzy widzą kilka miniaturek zdjęć obok siebie i to właśnie one wywierają pierwsze wrażenie. Tak zwany feed musi być więc uporządkowany i dokładnie zaplanowany.

Warto też zadbać o odpowiedniej jakości publikowanych materiałów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy używa profesjonalnego sprzętu, ale robiąc zdjęcia telefonem, też można uzyskać super efekt. Ważne, aby zadbać tutaj o detale, a także o dobre (koniecznie naturalne!!) oświetlenie.

3. Nawiązuj bardziej bezpośredni kontakt ze swoimi obserwatorami

Zachęć swoich obserwatorów do udostępniania twoich zdjęć, obiecaj, że zrobisz to samo, później wybierz kilka najbardziej interesujących Cię profili i pokaż na swoim Insta Story. Gwarantujemy, że twoi followersi będą zachwyceni pomysłem pokazania się u ciebie na Instagramie.

Do tego zacznij tworzyć transmisje na żywo, pokazuj swoje życie lub działanie firmy od kuchni i po prostu spróbuj zaprzyjaźnić się z obserwatorami. Na pewno to docenią!

ZOBACZ TAKŻE: Instagram wprowadza kolejną zmianę. Będzie łatwiej! >>>

4. Używaj chwytliwych hashtagów

Może wam się wydawać, że hashtagi nic nie dają, ale ostatnie statystyki pokazują, że to właśnie one generują kilkanaście procent wszystkich wyświetleń danego zdjęcia. Warto używać tych najpopularniejszych typu #love lub #photooftheday, ale dobrze wymyślić jest także swój własny hashtag, albo znaleźć jakiś bardziej oryginalny – dzięki temu łatwiej będzie was zauważyć. Pamiętajmy jednak też o tym, że niektóre tagi są już totalnie passé, a należą do nich m.in. #like4like czy #follow4follow.

5. Użyj opcji promuj na Instagramie

Reklama

Sam Instagram stworzył opcję promowania zdjęć dla profili biznesowych. Dzięki temu nasze posty mogą dotrzeć do większej grupy odbiorców i sprawić, że nas profil stanie się popularniejszy. Jest tylko jedno ale – to kosztuje! Niestety, aby skorzystać z tej opcji, musimy zapłacić.

Reklama
Reklama
Reklama