Edukacja jest brat. Nauczycielka języka angielskiego i przedsiębiorczyni Grammarmamma uczy, jak językową pewność siebie przełożyć na życie
Agata Borowiecka na swoich social mediach uczy, jak elegancko (ale skutecznie) wygarnąć szefowi, w prosty sposób przyswoić gramatyczne niuanse, czy napisać gorącą wiadomość do crusha. Uważa, że językowa biegłość wyznacza granice naszego świata i pozwala zająć należne nam miejsce. Zamieniała szkolą ławę na TikToka, bo zależy jej, by dostęp do jakościowej edukacji miał każdy, bez względu na miejsce zamieszkania i zasobność portfela. Swoje lekcje kończy słowami: „idźcie i mówicie”, czym inspiruje followersów do mówienia głośno o sprawach ważnych. W rozmowie z Martą Kutkowską tłumaczy, jak pozbyć się językowego wstydu i angielskim po prostu się bawić
W tym artykule:
Agata Borowiecka stworzyła Grammarmammę, swoje internetowe alter ego, w kontrze do stereotypowych wyobrażeń o nauczycielce angielskiego. Jej język jest tak jak ona: ostry, brawurowy, barokowy. Ma stanowić narzędzie komunikacji, ale też oręż do walki o swoje: w miłości i pracy. Chciałabyś gładko przyswoić present simple, ale też umieć zakląć jak szewc w londyńskim pubie? Pokochasz jej profil.
Misja: edukacja
Marzenie o byciu nauczycielką wydało się otoczeniu Agaty absurdalne, pomysł próbowali torpedować bliscy i przyjaciele. Edukacja współcześnie nie jest wymarzoną ścieżką kariery, a nauczyciele uciekają z zawodu nawet po kilkudziesięciu latach (przeczytasz o tym w artykule Ismeny Dąbrowskiej najnowszym wydaniu „Glamour”). Zostają najwytrwalsi, ci, którzy nie widzą dla siebie innej opcji, albo ci z misją i wizją. Agata kocha uczyć, bo chce przekazać swoim uczniom to, co sama w szkole dostała: poczucie sprawczości, siły i pewność siebie.
„Oszczędzanie to dbanie o samą siebie”. Edukatorka finansowa Dominika Nawrocka o tym, jak mądrze zainwestować w swoją przyszłość
Nie czekaj, już dziś zadbaj o swoją niezależność finansową na emeryturze. Dominika Nawrocka podpowiada, jak zrobić to… z przyjemnością. Bo oszczędzanie nie musi być przykrym obowiązkiem.Język pokolenia Z
Grammarmamma świadomie zamieniła szkole ławy na media społecznościowe. Uważa, że pokolenie Z szuka edukacyjnej alternatywy i intuicyjnie szuka jej w mediach społecznościowych. TikTok i Instagram przyprawiają starszych o ból głowy, ale Agata udowadnia, że także tu można znaleźć przemyślane i jakościowe treści. Na jej kanałach furorę robią filmiki objaśniające chwytliwe internetowe powiedzonka, metody na zaczepny flirt w hotelowej windzie albo bardzo, bardzo poważne rady na stworzenie biznesowego CV. Teraz Agata tworzy platformę do nauki angielskiego, a jej kursy może kupić dosłownie każdy, bo ceny zaczynają się od 20 zł. Idźcie i mówcie: jak chcecie: byleby głośno, feministycznie i sexy.
Więcej treści Glamour Academy: