Podwodny świat w nowej kolekcji polskiej marki Rosa to definicja nadmorskiego klimatu zamknięta w złotej biżuterii
Opowieść o czystym pięknie, siłach i dzikości natury zamknięta w subtelnej biżuterii – nowa kolekcja polskiej marki Rosa to zejście do podwodnego świata w najpiękniejszy sposób. Od teraz wakacyjny, nadmorski klimat można mieć zawsze ze sobą.
Jeszcze nie tak dawno świętowaliśmy z marką Rosa jubileuszowe dziesięciolecie, któremu towarzyszyła wyjątkowa kolekcja skupiająca się na kobiecej sile i niezależności. Dziś wracamy z nową odsłoną złotej biżuteria, która w propozycji na lato 2023 stała się prawdziwą definicją nadmorskiego klimatu. Nowa kolekcja Agnieszki Rosy przywodzi bowiem na myśl skąpany w promieniach słońca złoty piasek, unoszącą się w powietrzu morską bryzę, łagodny szum fal oceanu. Nie oznacza to jednak, że nowe ozdoby polskiej marki odbiegają mocno od archiwalnych propozycji. Projektując nowe modele biżuterii mam na uwadze, aby płynnie łączyły się one z tymi z poprzednich lat. Sama jestem sentymentalna i razem z nowościami noszę biżuterię z moich pierwszych kolekcji – wyjaśnia Agnieszka. Nowe modele nawiązują więc do poprzednich, tak aby można było dowolnie miksować swoją kolekcję ROSA.
Nowa kolekcja Rosa na lato 2023, czyli nadmorski klimat zamknięty w złocie
Popkultura wpływa na modę (oczywiście z wzajemnością), o czym przypomniał nam ostatnio m.in. Pharrell Williams oraz jego debiutancka kolekcja dla Louis Vuitton, która poza wybiegowymi stylizacjami, zachwyciła niepowtarzalnym show na najstarszym moście w Paryżu – Pont Neuf. Wiele marek na fali popularności „Barbie” w reżyserii Grety Gerwig, zdecydowało się na odcień hot pink w swoich propozycjach na minione lato. Podobnie było w przypadku filmowej adaptacji „Małej syrenki” w reżyserii Roba Marshalla – dziś nietrudno o kolorowe naszyjniki z koralików czy kolczyki w kształcie rozgwiazd, które doskonale nawiązują do mermaidcore.
W przypadku nowej kolekcji marki Rosa, biżuteria broni się sama. Inspiracją do jej powstania był podwodny świat, jego zaskakujące organiczne kształty i różnorodne, nieraz bardzo geometryczne figury. Uzyskanie regularnych linii serpentyny muszli, które można nazwać motywem przewodnim kolekcji na lato 2023, okazało się jednak nie lada wyzwaniem.
Programy graficzne nie były w stanie oddać pozornej niedoskonałości tego wzoru. Dlatego lapis lazuli i onyks w pierścionkach i naszyjnikach Arianta wykonywane są przez artystę rzeźbiarza. Następnie wzór ten został zeskanowany w technologii 3D, co pozwoliło na odtworzenie go również w złocie. Tak powstał złoty sygnet na mały palec oraz kolczyki z serii Arianta – tłumaczy założycielka marki.
Zawijany motyw przypominający serpentyny muszli to jednak niejedyny wzór, który nas zachwycił. Kolejnym charakterystycznym elementem kolekcji są naszyjniki Sirena z onyksem oraz lapis lazuli. Zawieszki przypominają znalezione na brzegu otoczaki, gładkie kamienie, którym żywioł wody nadał subtelny kształt serca. Z kolei prawdziwą gwiazdą okazał się być model Onda, którego oryginalny, autorski splot przywołuje na myśl skłębioną morską falę. Inspiracją do stworzenia biżuterii okazała się być siła oceanu i jego cykliczne załamujące się masy.
Wielbiciele i wielbicielki chłodu pereł na szyi również nie będą zawiedzeni. Perłowe naszyjniki, czyli znak rozpoznawczy marki, pojawiły się w najnowszej kolekcji w dwóch odsłonach. „Niezwykle subtelny model Perla N.1 wykonany został z malutkich pereł o nieregularnych kształtach. Pozornie niedbała struktura jest bardzo pracochłonna, a przez to każdy model niepowtarzalny. W Perla N.2 Agnieszka zdecydowała się połączyć dwa sznury pereł. Przygotowanie tego modelu projektantka porównuje do starannego plecenia wianka. Uzyskany efekt, w postaci ciekawej przestrzennej formy, zainspirował Agnieszkę do wykonania tego modelu w wersji delikatnej perłowej tiary”.
Towarzysząca letniej kolekcji kampania wizerunkowa to opowieść o czystym pięknie, siłach i dzikości natury. Punktem wyście była woda, jej poruszenia, rozmycia, niezwykłe kształty i barwy, które potrafi malować. To nastrojowe i nieco romantyczne tło okazało się idealną oprawą dla nowoczesnego, minimalistycznego, a przy tym bardzo kobiecego charakteru nowych projektów. Zdjęcia uwiecznione w obiektywie duetu Tatiana Pancewicz & Karol Wysmyk znajdziecie w galerii poniżej.
Credits:
Art direction & graphic design: Joanna Skiba
Photography: Tatiana Pancewicz & Karol Wysmyk
Photographers’ Assistant: Wojtek Kacprzak
Model: Zuzanna Bryk / Uncover Models
Stylist: Karla Gruszecka
Stylist’s Assistant: Paulina Tarnowicz
Hair & Make-up: Aneta Kostrzewa
Postproduction: Magdalena Baran-Kołcz / Mesh Studio
1 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
2 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
3 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
4 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
5 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
6 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
7 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
8 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
9 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
10 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
11 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
12 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
13 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
14 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
15 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
16 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
17 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
18 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
19 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023
20 z 20
Kolekcja marki Rosa na lato 2023