Ubrania, które pokocha Gen Z! Poznaj 5 trendów
Pewni siebie, świadomi i aktywni społecznie – liczą się dla nich ekologia, prawa mniejszości i polityka. Chcą inwestować w siebie i doświadczenia, moda nie stoi już na pierwszym miejscu, choć nadal jest istotnym sposobem na wyrażanie siebie. Brzmi znajomo? Jeśli tak to pewnie jesteś z generacji Z, czyli pokolenia urodzonego po 1995 roku.
- Redakcja
Dla niezaznajomionych jeszcze z tym pojęciem krótko wyjaśniamy. Gen Z to pokolenie cyfrowe, które wychowywało się już za czasów social mediów – w przeciwieństwie do Millenialsów, którzy razem z internetem dorastali. Dla tego pokolenia to nie magazyny są wyrocznią mody, a ulica, Instagram i TikTok. Obserwują trendy (często sami je tworzą), szybko dostosowują się do sytuacji i bardzo cenią indywidualizm – to dzięki niemu łatwiej wybić się w internecie.
Pokolenie Z chętniej kupuje stacjonarnie, bo istotny jest proces wyboru odpowiednich ubrań. Szukają prawdziwych perełek, niepowtarzalnych krojów i wzorów. Dlatego często wybierają multibrandowe sklepy, w których można znaleźć prawdziwe perełki w okazyjnych cenach. Jednym z nich jest TK MAXX, którego kampania #WspaniałeUczucie zachęca do tego, aby zagubić się między półkami w poszukiwaniu unikatowych, markowych ubrań i poczuć dreszczyk emocji, gdy odkrywamy coś, co oddaje naszą styl i formę ekspresji. Szczególnie jeśli cena tego produktu będzie zachęcająca (nawet o 60% niższa od regularnych cen sprzedaży w Polsce i na świecie).
Z tej okazji robimy przegląd sekcji MOD BOX (znajdziecie ją w każdym TK MAXX w działach modowych), w której dopatrzyłyśmy się aż 5 trendów, które Gen Z uwielbia!
Cottagecore
Przeskalowane kołnierzyki, zwiewne sukienki i kwiatowe patterny, czyli tęsknota za wsią, chęć ucieczki z miasta. Cottagecore to trend, który wypłynął w zeszłym roku na TikToku i dorobił się miliardów wyświetleń. Miejska gonitwa zamienia się w sentymentalną podróż na wieś do babci, nawet jeśli oznacza to jedynie przeobrażenie swojego balkonu w mały rajski ogród i założenie sukienki z bufiastymi rękawkami.
Wydziergane
Trochę cięższą alternatywą dla cottagecore, nadal w oldskulowej stylistyce są dziergane sweterki i bluzki – kolorowe, odsłaniające nieco więcej niż babcine kardigany, najlepiej w zestawieniu z jeansami, butami na ciężkiej platformie i kolorową biżuterią. Warto podkreślić, że do TK MAXX dostawy trafiają aż kilka razy w tygodniu, więc jeśli akurat nie znajdziesz idealnego dzierganego topu to za kilka dni może się to zmienić.
Crop top
Wyjątkowo popularny w latach 90, wrócił do łask w zeszłym roku i został przejęty przez Gen Z. Może być w każdym stylu - nieco edgy, cottagecore lub bardziej na luzie. Świetnie komponuje się ze spodniami z wysokim stanem lub powoli wracającymi do łask biodrówkami. Nie musi grać jednak pierwszych skrzypiec – zarzucona na crop top oversize’owa marynarka, a do tego chunky shoes będą wyglądać swobodnie i stylowo.
Tie-dye
Tie-dye to trend, który wraca nieustannie od ostatnich kilku lat, a narodził się w latach 60. Ubrania w tym stylu często noszą najpopularniejsze modelki i influencerki takie jak Chiara Ferragni czy Gigi Hadid. Koszule, bluzy, buckety – wszystko co się nadaje do malowanego patternu.
Na luzie
Nie można nie wspomnieć o luźnych, wygodnych kompletach, które Gen Z nosi wszędzie – do pracy, szkoły czy na spacer. Najlepiej, żeby w dzianinowym secie był crop top w połączeniu z oryginalnym dołem – kolarkami lub luźnymi dzwonami w stylu lat 70.
Materiał powstał we współpracy z marką TK MAXX.