Lego nie będzie promować klocków z policjantami, przekaże za to pokaźną kwotę na walkę z dyskryminacją rasową

Firma Lego, producent najpopularniejszych na świecie klocków, postanowiła zaprzestać promocji zestawów z policjantami w mediach cyfrowych (w sumie około 30 zestawów). To odpowiedź na tragiczną śmierć czarnoskórego George'a Floyda uduszonego przez białego policjanta w trakcie zatrzymania, i trwające w Stanach od ponad tygodnia protesty, jakie wywołała. Przeciwko systemowemu rasizmowi i właśnie brutalności policji, czyli problemami, z którymi Ameryka boryka się od lat.

Chodzi m.in o zestawy: Police Station, Police Highway Arrest, Fire Station, Police Dog Unit, Police Helicopter Chase, Police Bike, Patrol Car, Mobile Command Center i inne, w których pojawiają się figurki policjantów, radiowozy, posterunki policji. Dystrybutorzy klocków Lego dostali oficjalnego maila, w którym poproszono ich, by nie reklamowali powyższych zestawów w mediach społecznościowych i nie tylko.

„Poprosiliśmy naszych partnerów, aby powstrzymali się od publikowania promocyjnych treści Lego w ramach naszej decyzji o poszanowaniu #BlackOutTuesday. Wstrzymaliśmy też publikowanie treści w naszych kanałach społecznościowych w odpowiedzi na tragiczne wydarzenia w USA. Ubolewamy nad wszelkimi nieporozumieniami i dopilnujemy, by nasze intencje były przejrzystsze w przyszłości” – deklaruje firma. Ale to nie wszystko. Lego zobowiązało się także do przekazania datku na organizacje charytatywne wspierające czarnoskóre dzieci, a także edukowanie wszystkich dzieci na temat równości rasowej. Lego przekaże na ten cel 4 miliony dolarów! „Wspieramy czarnoskórą społeczność w walce z rasizmem i nierównością. Jest jeszcze wiele do zrobienia” – podkreśla firma na swoim Tweeterze. I trudno się z nią nie zgodzić...

Lego rezygnuje z plastiku? Z czego teraz będą robione klocki? >>>