Guess – historia kultowej amerykańskiej marki

Jeśli szukacie jeansów, które idealnie leżą na kobiecej sylwetce, podkreślając jej największe atuty, a do tego są równie wygodne co stylowe, odpowiedź może być tylko jedna – Guess. Bo to właśnie za sprawą swoich jeansów – a konkretnie wylansowanego w latach 80. modelu Marilyn – amerykańska marka zyskała światową popularność, stając się absolutnie kultowa. Nie tylko w Ameryce, ale i na świecie. Zacznijmy jednak od początku...
Historia marki sięga 1977 roku. To właśnie wówczas czterej bracia – Georges, Armand, Paul i Maurice Marciano przyjechali z Francji (gdzie się wychowali) do Ameryki (o której marzyli). Początkowo w słonecznej Kalifornii chcieli jedynie spędzić wakacje, szybko jednak zaczęli śnić amerykański sen i postanowili zostać tam na zawsze. A ponieważ mieli doświadczenie w prowadzeniu sklepów odzieżowych, postanowili założyć własną markę. Tak w 1981 roku narodził się Guess. Skąd nazwa? Będziecie zaskoczone, bo wiąże się z tym zabawna historia. Bracia wypatrzyli słowo „guess” (z ang. – zgadnij) na plakacie... restauracji McDonald's („Zgadnij, która knajpa ma największe cheeseburgery”). Spodobało im się i tak już zostało.

Guess – marka uwielbiana przez gwiazdy

Do dziś dopasowane do ciała damskie jeansy zwężane w kostkach i – jak pierwowzór – zdobione przy kostce suwakami – są jednym z flagowych produktów Guess, choć w ofercie marki znajdziecie dużo więcej. Nie tylko denimowych, ale i innych ubrań: kurtek, spódnic czy koszul (nie tylko z denimu). A oprócz nich także stylowe akcesoria. Na przykład torebki, wśród których znajdziecie nowość – model „Chic” – jedną z najmodniejszych obecnie torebek na Instagramie. A także zegarki, które w swojej ofercie Guess ma od 1984 roku. W ofercie Guess jest także odzież męska, która pojawiła się w sprzedaży rok wcześniej, tj. w 1983 roku, a także ubrania dla nastolatków i dla dzieci (Guess Kids). 
Kolejna ciekawostka? To właśnie w kampanii jednej z pierwszych kolekcji Guess Baby zadebiutowała Gigi Hadid, która miała wówczas 2 latka! Można więc powiedzieć, że przez Guess została odkryta. Podobnie zresztą jak inne współczesne top modelki, które współpracując z Guess przetarły sobie ścieżki do wielkiej kariery. Wystarczy wspomnieć Carlę Bruni, która w sesji marki wzięła udział jako 16-latka, a także Evę Herzigovą, Laetitię Castę, Naomi Campbell, Annę Nicole Smith, Alessandrę Ambrosio czy Adrianę Limę, które także pojawiły się w kampaniach Guess. Jedna z głośniejszych kampanii? Ta z udziałem Claudii Schiffer zrealizowana w latach 90. 23 lata później gwiazda modelingu ponownie zapozowała zresztą dla marki. Podobnie jak Gigi Hadid, która z przyjemnością wystąpiła w reklamie marki już będąc dorosła (w 2015 roku). Inne słynne ambasadorki? Paris Hilton, Hailey Bieber, Camilla Cabello oraz Jenifer Lopez – najnowsza z twarzy marki. Ikona stylu podkreśla, że nie mogła odmówić, kiedy Paul Marciano zadzwonił do niej z propozycją współpracy. „Markę Guess uwielbiałam, od kiedy byłam nastolatką” – podkreśla. To najlepszy dowód, że ubrania i dodatki Guess z powodzeniem mogą nosić kobiety w każdym wieku. I nie zmienia się to od lat. Tak rodzi się legenda.