Jak dotychczas najlepsze Barbie, jakie przewinęły się przez nasze ręce to ta w ciąży i taka o kształtach przypominających prawdziwą kobietę. Tę drugą - co znamienne – dorośli zwykli określać jako grubą. Za to dzieci, które dostały ją do zabawy przyjęły z ulgą fakt, że Barbie wreszcie jest „normalna”. I dobra wiadomość jest taka, że także producenci jednej z najbardziej znanych zabawek poszli w tym kierunku. Najnowszy model, który dostępny będzie w sprzedaży przyszłej jesieni to Barbie w hidżabie!

Przedstawicielka serii „Shero” (czyli „she” + „hero”) inspirowana jest kobietami, które łamią społeczne tabu, a jej charakterystyczny strój nawiązuje do postaci Ibtihaj Muhammad, pierwszej olimpijskiej medalistki w chuście. Wyróżnia się nie tylko hidżabem - jest też mocno umięśniona i ma śniadą skórę. Inne modele z tej serii wzorowane są m.in. na modelce plus size Ashley Graham czy Misty Copeland – pierwszej afroamerykańskiej primabalerinie.

Inaczej niż byśmy się spodziewali, lalka wcale nie spotkała się z ciepłym przyjęciem. Na szczęście nie do końca jest tak, że rodzice sami wybierają zabawki dla swoich pociech. Wybory rówieśników działają na zasadzie viralu, więc bardzo możliwe, że mimo niechęci dorosłych Barbie w hidżabie stanie się sprzedażowym hitem. Myślicie, że walka ze stereotypami i nauka poszanowania odmienności idące oddolnie mają szanse przynieść efekty?